لايحه نظام مهندسي ارتباطات و فناوري اطلاعات آماده ورود به چرخه تصويب در دولت

تدوين لايحه نظام مهندسي ارتباطات و فناوري اطلاعات با توجه به ماهيت فرابخشي بودن اين صنعت و نقش کليدي آن در توانمندسازي بخش هاي مختلف اقتصادي در نيمه دوم سال 91 آغاز و هم اکنون آماده ورود به چرخه تصويب در دولت است.

مهندس علي اصغر انصاري معاون توسعه مديريت شبکه سازمان فناوري اطلاعات در گفتگو با خبرنگار اورژانسIT باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: اين لايحه نقش فوق العاده اي در ساماندهي مهارت ها فرآيندها، تشکل هاي مربوط به ذي نفعان و کارگزاران حقيقي و حقوقي موجود در صنعت دارد.

وي افزود: استاندارد سازي همسو با رويکرد هاي موفق بين المللي اما بومي شده با مولفه هاي داخلي ايجاد نموده که تأثير زيادي در بلوغ و شکوفايي صنعت فاوا در داخل داشته است.

وي با اشاره به اينکه اين لايحه تأثير مطلوبي در مقوله صادرات خواهد داشت گفت: تدوين سند نظام جامع توسعه صادرات نرم افزار کشور گام بلند ديگري است که درسال 91 توسط سازمان فناوري اطلاعات به نمايندگي وزارت ارتباطات با انطباق کامل با ساير اسناد بالادستي از جمله سند چشم انداز و سند ملي صادرات غيرنفتي کشور و همچنين بهره گيري از تجارب موفق بين المللي در 8 حوزه راهبردي تهيه و ارائه شده است./ع2

برچسب ها: ارتباطات ، فناوری ، نظام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار