اولین نشست مشترک رئیس جمهور منتخب با وکلای ملت عصر روز گذشته(يکشنبه) برگزار و سپس به اتفاق در مراسم ضیافت افطار شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، طبق برنامهریزی صورت گرفته قرار بود رئیس جمهور منتخب و وکلای ملت پنجمین ضیافت افطار ماه مبارک رمضان را مشترک برگزار کنند که این چنین هم شد.



طبق اعلام هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، زمان دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین دكتر حسن روحانی و نمایندگان مجلس ساعت ۱۹ روز گذشته(یکشنبه ۲۳ تیرماه) در مجلس به صورت علنی برگزار شد.

براساس این گزارش، اصحاب رسانه که همواره پای ثابت اینگونه نشستها هستند، از ساعتها قبل در بهارستان حاضر شده و منتظر آغاز نشست بودند، نکته جالب آنکه برخی نمایندگان مجلس نیز ۴۵ دقیقه زودتر از موعد مقرر در صحن علنی حضور داشته و منتظر آغاز نشست بودند.

اما این نشست که اولین حضور حجت‌الاسلام و المسلمین دكتر حسن روحانی پس از ۱۳ سال به صورت رسمی در مجلس بود، با ۱۹ دقیقه تاخیر یعنی راس ساعت ۱۹:۱۹ انجام شد.

رئیس جمهور منتخب در حالی وارد صحن علنی شد که یونسی، شریعتمداری، نوبخت، ربیعی، صالحی، امیری، بانک، واعظی، زمانینیا، عسگری، فروزنده، ظریف، نهاوندیان، فریدون، جهانگیری، علوی، آشنا، صادق، ترکان، نعمتزاده و ... وی را همراهی میکردند.

البته علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز و تعداد کثیری از نمایندگان وی را مشایعت میکردند و حتی وقتی حجت‌الاسلام و المسلمين دكتر روحانی وارد صحن علنی شد با استقبال پرشور نمایندگان روبرو شد.

اولین نشست مشترک حجت‌الاسلام و المسلمین دكتر روحانی به عنوان رئیس جمهور منتخب ملت با نمایندگان پس از طنین‌اندازي سرود ملی کشورمان و با تلاوت آیاتی از سوره بقره توسط کریم منصوری به صورت آغاز شد.

در ادامه عبدالرضا مصری سخنگوی هیئت رئیسه مجلس، در جایگاه قرار گرفت و ضمن خوش‌آمدگویی به رئیسجمهور منتخب و هیئت همراه گفت: افطار سخن را به ریاست مجلس میسپاریم.

علی لاریجانی ساعت 19:34 با حضور در جایگاه سخنان خود را آغاز کرد و در طول سخنرانی وی حجتالاسلام و المسلمین دكتر حسن روحانی به دقت سخنان وی را گوش میکرد.

براساس این گزارش؛ در حالی ساعت ۲۰ سخنرانی علی لاریجانی تمام شد که حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی ۴ دقیقه بعد با حضور در جایگاه اولین سخنرانی خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به عنوان رئیس جمهور منتخب را آغاز کرد.

در حین سخنرانی رئیس جمهور منتخب، صحن علنی به قدری آرام و ساکت بود که شاید صحن علنی هرگز در عمر خود چنین سکوتی را احساس نکرده بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین دكتر روحانی پس از طرح مسائل مختلف که بعضا با احسنت گفتن نمایندگان روبرو بود، ساعت ۲۰:۴۴ و در آستانه اذان مغرب به افق تهران به سخنان خود پایان داد.

رئیس
جمهور منتخب در حالی از جایگاه پایین آمد که در حلقه جمع کثیری از نمایندگان قرارگرفت و به اتفاق برای ضیافت افطار از صحن علنی خارج شدند.

























انتهای‌ پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار