دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: کسانی که به یاد خداوند باشند و قلب آنان مالامال از نور ایزدی باشد همواره در آرامش به سر می‌برند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله رضا استادی در مسجد اعظم قم با اشاره به یاد خداوند به عنوان مهم‌ترین و اصلی‌ترین عامل آرامش‌دهنده به انسان‌ها اظهار کرد: کسانی که زندگی آرامی دارند در حقیقت بهترین نعمت را از خداوند دریافت کرده‌اند.

وی افزود: آرامش و آسایش در زندگی بستگی به مادیات ندارد زیرا بسیاری از افراد دارای ثروت هم هستند که به دلیل نبود یاد خداوند در زندگی همواره مضطرب و نگران بوده و آرامشی را تجربه نمی‌کنند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه آیه 28 سوره مبارکه «رعد» را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید «الَّذینَ آمَنُوا وَ تَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُمْ بِذِکْرِ اللَّهِ أَلا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» و این کلام گویای این حقیقت است که زندگی همراه با آرامش تنها در گرو بودن به یاد خداوند حاصل می‌شود.

وی ادامه داد: زمانی که امام خمینی (ره) قصد سخنرانی در مدرسه فیضیه قم را داشتند و نیز زمانی که ایشان را شبانه دستگیر کردند به هیچ وجه آثار نگرانی در امام خمینی (ره) هویدا نبود زیرا همواره به یاد خدا بودند و همین امر آرامش را در دل ایشان به وجود آورده بود در حالی که مأمورانی که امام (ره) را دستگیر کرده بودند بسیار بیمناک بودند و حتی دوستان امام خمینی (ره) هم ایشان را از سخنرانی منع می‌کردند.

استادی با اشاره به توصیه‌های حکیمانه مرحوم آیت‌الله بهجت به مراجعانی که قصد شروع زندگی بهتری را داشتند، گفت: این عالم وارسته و عارف نامی همواره می‌گفت هر جا که طرف خدا می‌روید و حال خوبی دارید برنگردید و از قصد خود منصرف نشوید./س

برچسب ها: قم ، یاد ، خدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.