عضو کميسيون کشاورزي آب و منابع طبيعي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به مشکلات زيادي که طي ساليان گذشته براي درياچه‌ها و تالا‌ب‌هاي کشور به وجود آمده است، گفت: بررسي طرح احيا و بازسازي درياچه‌ها و تالاب‌هاي کشور در دستور کار کميسيون کشاورزي قرار گرفته است.

علي ايران پور در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، افزود: حفظ، نگه داري و احيا اين درياچه‌ها و تالاب‌ها وظيفه همه مسئولان است و ما با توجه به مشکلات متعددي که براي برخي درياچه‌ها مثل درياچه اروميه و تالاب گاو خوني اصفهان که جزو تالاب‌هاي بين‌المللي است به وجود امده است تصميم به اين کار گرفتيم.

وي با بيان اين مطلب که اين تالاب‌ها و درياچه‌ها تاثير به سزايي در تغيير آب و هوا و اقليم اطراف خودشان دارند ادامه داد: اينها هم چينين در نگه داري از گونه‌هاي گياهاي و  جانوارن نادري که معمولا در چنين محيط‌هايي زندگي مي‌کنند و پرورش مي‌يابند بسيار موثرند.

نماينده مردم شهرستان مبارکه با اشاره به اينک اعضاي کميسيون کشاورزي اين بحث را در قالب يک طرح بررسي مي‌کنند، افزود: وي همچنين از مسئولان و کارشناسان مرتبط براي نظر دهي در مورد اين طرح دعوت مي‌کنيم و اميدواريم که اين طرح بعد از نظر دهي به صحن علني مجلس راه بيابد و به تصويب برسد.

ايران پور با بيان اين که طرح احيا و بازسازي طرح مهمي است و بايد در راس برنامه‌هاي زيست محيطي کشور قرار بگيرد، ادامه داد: سازمان‌هايي مثل سازمان حفاظت از محيط زيست و برخي از وزارت خانه مثل وزارت جهاد کشاورزي بايد در تحقق اين امر مهم وي را ياري کنند.
انتهاي پيام/

برچسب ها: کشاورزی ، آب ، تالاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار