وزیر دادگستری در جمع خبرنگاران گفت: تلاش کردم در دوره وزارتم شرایط آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد فراهم شود.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضایی باشگاه خبرنگاران، "سیدمرتضی بختیاری" شب گذشته در حاشیه برگزاری بیست و چهارمین جشن گلریزان که به همت ستاد دیه کشور و با حضور جمع کثیری از خیرین برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران گفت: برگزاری جشن‌های گلریزان سنت حسنه‌ای است که باعث می‌شود تا از نیازمندان دستگیری شود.

وی افزود: تشکیلات ستاد دیه کشور با همکاری خوب خیرین و همچنین کمک‌های مالی رؤسای قوا تلاش می‌کنند تا محکومین جرایم مالی غیرعمد مانند حوادث رانندگی، مهریه و دیه از زندان آزاد شوند.

وزیر دادگستری کشورمان با اشاره به برخي پرونده‌هاي قضايي تصريح كرد: از انجا که احکام صادر شده از سوی دادگاه‌ها در هنگام تحمل کیفر به زندان‌ها  ارائه می‌شود این محکومان از همین طریق شناسایی شده و به ستاد دیه کشور معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: پس از شناسایی این افراد از سوی واحدهای اجرای احکام و همچنین زندان‌ها مقدمات آزادی انها از سوی ستاد دیه کشور فراهم می‌شود.

بختیاری به سفرهای استان هیأت دولت اشاره کرد و گفت: در حاشیه سفرهای هیأت دولت نیز شاهد اين مساله بوده‌ایم که با کمک دادگستری‌های استان‌ها و همچنین گذشت شاکیان تعدادی از زندانیان جرائم غیر عمد آزاد می‌شوند.

یکی از خبرنگاران درباره دستاورد دوره وزارت بختیاری از اين مقام مسئول پرسید که وزیر دادگستری گفت: در مدت وزرات، تلاش کردم تا در جهت آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد موفق باشم.

وی گفت: آزادی این زندانیان 2 خانواده را بعضا از مشکلات نجات می‌دهد و همین امر باعث شد تا در دوره وزارت به این موضوع توجه ویژه داشته باشم.

وزير دادگستري همچنین به آیین‌نامه اجرایی ماده 2 قانون محکومیت‌های مالی صادر شده از سوی رئیس قوه قضاییه اشاره و خاطرنشان كرد: این آیین‌نامه که از جانب رئیس قوه قضاییه صادر شد تأثیر بسزایی در کاهش جمعیت کیفری زندانیان جرائم مالی غیرعمد داشت.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار