یک متخصص تغذیه و رژیم های درمانی معتقد است، حلیم و انواع آش می توانند وعده شام مناسبی در ماه مبارک رمضان باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


 دکتر یحیی پاسدار گفت: افراد روزه دار شام خود را با غذاهای سبک، کم قند و حاوی فیبر از جمله سوپ، سبزیجات و یا سالاد که هضم راحت تری دارند شروع کرده و سپس به سراغ غذای اصلی بروند.

پاسدار همچنین با توصیه به مصرف مواد غذایی ازتمام گروه های غذایی به صورت متعادل در وعده ی شام، حلیم (با شکر و روغن کم) و انواع آش به مقدار کم را غذای مناسبی برای این وعده غذایی دانست.

وی بر پرهیز از پرخوری و مصرف بیش از حد غذاهای پرچرب و شیرین مانند نان خامه ای، زولبیا، بامیه، حلوا، شله زرد و... تاکید کرد و افزود: اینگونه خوراکی ها باعث تحریک معده، اضافه وزن و نیز عطش شدید شده که اغلب این تشنگی با نوشیدن مقادیر زیاد نوشیدنی های سرد جبران می شود که این امر نیز باعث رقیق شدن شیرهمعده و تاخیر هضم غذا می شود.

به گفته پاسدار انجام این عمل افراد رادچار نفخ شکم و سایر ناراحتی های گوارشی خواهد کرد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی افزود: علاوه بر این مصرف زیاد مواد غذایی چرب به هنگام افطار موجب بی اشتهایی در هنگام سحر می شود، زیرا هضم چربی ها در بدن نیازمند مدت زمان طولانی تر است.

وی همچنین معتقد است: استفاده از خوراکی ها و مواد غذایی تا دیر وقت و به تاخیر انداختن زمان خواب، موجب بی اشتهایی و بی حوصلگی به هنگام سحر می شود./س

برچسب ها: کرمانشاه ، حلیم ، آش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.