تدوین سند جامع کار آفرینی اولین نیاز کار آفرینان است تا بتوانند در راستای یک مدیریت یکپارچه در سایه قانون قانون به فعالیت اقتصادی خود ادامه دهند.

فاطمه آقامیری کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به لزوم توجه به به مدیریت فعالیتهای اقتصادی آزاد از جمله کار آفرینی در کشور گفت: با توجه به ظرفیتهایی که در کشور برای انجام فعالیتهای اقتصادی مردمی از جمله کارآفرینی وجود دارد این مهم در ایران متولی خاصی ندارد.

وی گفت: این در حالی است که  کارآفرین سعی می کند با داشتن ایده‌های نو در راستای شناسایی ظرفیتها فرصت‌های جدید را معرفی کند از این رو می تواند نقش مهمی در پیشرفت و رشد مستمر اقتصاد داشته باشد.

این کارشناس اقتصادی با تاکید براینکه کارآفرین باید ایده‌های خود را تبدیل به یک محصول با ارزش کند.

اظهار کرد: مشارکت‌پذیری، مشارکت‌جویی، خستگی ناپذیری و داشتن پشتکار، از جمله ویژگی‌های یک کارآفرین است که در راستای آن می تواند منابع اندک را به نامحدود تبدیل کند.

آقامیری ادامه داد: نوآوری طرح، خطرپذیری در حوزه‌ی کارآفرینی، آینده‌نگری، از جمله شاخص‌های یک کار آفرین نمونه است که توجه به آن می تواند زمینه ساز ایجاد اشتغال باشد.

وی اولین نیاز کار آفرینی در ایران را تدوين سند دانست و ادامه داد: تدوین سند جامع کار آفرینی نیاز کار آفرینان است تا بتوانند در راستای قانون به فعالیت اقتصادی خود ادامه دهند.

آقامیری خاطر نشان کرد: تدوین سند جامع کار آفرینی باید در راستای سند چشم انداز 20 ساله باشد تا با اتکا به آن بتوان فعالیتهای اقتصادی آزاد را تحت پوشش قرار داد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: اشتغال ، اقتصاد ، کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار