معاون بازرگاني شرکت پشتيباني امور دام گفت: کشتي‌هاي حامل خوراک مرغ با توافق صورت گرفته ميان وارد کنندگان و وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال تخليه هستند.

عباس پشم فروش در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، از ابتداي سال 92 قيمت خريد مرغ از پرورش دهندگان از 4800 تومان سال گذشته به 5300 تومان افزايش يافت و به همين دليل قيمت نهاده‌ها نيز افزايش يافت.

وي ادامه داد: در ازاي خريد مرغ از توليدکنندگان ذرت به قيمت 700 تومان و سويا، به قيمت 1050 تومان تحويل داده مي‌شود.

معاون بازرگاني داخلي شرکت پشتيباني امور دام افزود: براساس مصوبه ستاد تنظيم بازار از ابتداي سال هر  کيلو شير به قيمت 930 تومان از دامداران خريداري مي‌شد.

پشم فروش عنوان کرد: در ازاي خريد شير هر کيلو ذرت 600 تومان، جو 590 تومان و سويا 1050 هزار تومان به دامداران تحويل مي‌شد.

وي با تاکيد بر آنکه ذخاير نهاده‌هاي دامي تا 2 ماه ديگر جوابگو است، اضافه کرد: تکليف ارز اختصاص يافته به نهاده‌هاي دامي و طيور با پيگيري‌هاي وزارت صنعت، معدن و تجارت تا هفته آينده نهايي مي‌شود.

پشم فروش در رابطه به تحويل نهاده‌ به پرورش دهندگان مرغ تخمگذار گفت: با اتحاديه پرورش دهندگان مرغ تخمگذار توافق شد تا مازاد توليد تخم مرغ را به صورت گردشي تا سقف 5 هزار تن در ماه ذخيره کنند و نهاده‌ها را قيمت مصوب تحويل بگيرند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: طیور ، حامل ، تخم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار