همچنین امروز و فردا و روز شنبه دریای خزر مواج بوده ولازم به ذکر است که فردا دمای هوا در نوار شمالی کشور کاهش می یابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران از سازمان هواشناسی کشور، براساس آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز" پنجشنبه 27 تیرماه 92" اعلام شد طی سه روز آینده در منطقه شرق و جنوب شرق کشور بویژه منطقه زابل وزش باد شدید و گردو خاک  تداوم خواهد داشت و همچنین طی این مدت به سبب افزایش سرعت وزش باد بر روی عراق ، گردو خاک ناشی از آن در برخی از استان های واقع در جنوب غرب و غرب  سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد.


براساس این گزارش، از اواخر امروز و طی فردا و روز شنبه برای سواحل جنوبی دریای خزر بتدریج افزایش ابر، بارش باران گاهی همراه با رعدو برق و وزش باد پیش بینی می شود و همچنین امروز و فردا و روز شنبه دریای خزر مواج بوده ولازم به ذکر است که فردا دمای هوا در نوار شمالی کشور کاهش می یابد.

وضعیت آب و هوای استان های تهران و البرز امروز، صاف و گاهی وزش باد پیش بینی می شود  و همچنین دمای هوا در بیشینه خود به 40 درجه و درکمترین حالت به 28 درجه بالای صفر خواهد رسید.

آيا پايتخت تعطيل مي‌شود؟

طبق مصوبه دولت، هنگامی‌که دمای هوا به بیش از ۴۵ درجه (در پایتخت) برسد، بررسی تعطیلی ادارات در دستور کار قرار می‌گیرد و اکنون نیز در روزهای اوج گرمای پایتخت، بار دیگر بحث تعطیلی بر سر زبان‌ها افتاده است. 

تجربه گرمای هوای سال های گذشته در تهران نشان داده که دولت در مواقع افزایش دمای هوا، تعطیلی را راهکاری برای کمک به مردم می‌داند و آخرین بار نیز تابستان سال ۸۹ بود که تهرانی ها و برخی دیگر از شهرهای کشور، دو روز تعطیلی را به دلیل گرمای هوا تجربه کردند.

"محمدرضا محمودی" معاون عمرانی استاندار تهران در خصوص احتمال تعطیلی شهر تهران به دلیل گرمای بیش از حد هوا به "قانون" می‌گوید: در خصوص تعطیلی به دلیل گرمای هوا، استانداری به گزارش های رسمی‌دانشگاه علوم پزشکی در خصوص خطرات گرمای هوا برای سلامت شهروندان استناد می‌کند که تاکنون گزارشی در این خصوص اعلام نشده است.

وی با بیان اینکه درجه هوا ملاکی برای تعطیلی نیست و تنها گزارش های دستگاه‌های ذی ربط همچون دانشگاه علوم پزشکی یا اورژانس مورد استناد است تاکید می‌کند: تا این لحظه گزارشی از سوی این دستگاه‌ها صادر نشده است و در صورتی که گزارشی در خصوص خطرات گرمای هوا بر سلامت مردم برسد، استانداری تشکیل جلسه داده و در خصوص تعطیلی تصمیم گیری می‌کند.
برچسب ها: باران ، گرما ، دما ، کاهش دما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار