ایالتهای آمریکا با افزایش صدور مجوز حمل سلاح برای شهروندان عملا یک مسابقه تسلیحاتی داخلی به راه انداخته اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  روزنامه نیویورک تایمز: در میان همه مباحثات داغ که در پی حوادث مسلحانه اسف بار مانند مدرسه تریوون مارتین در فلوریدا به راه افتاد، شهروندان بسیاری ایالتهای آمریکا به میزان هشدار دهنده ای به آرامی و به طور قانونی خود را مسلح می کنند و بدین ترتیب خوش بینی چندانی برای کنترل فرهنگ رواج سلاح در آمریکا باقی نمی ماند.

در ایالت فلوریدا طی سال گذشته بیش از صد و هفتاد و سه هزار مجوز جدید حمل مخفیانه سلاح صادر شد- افزایش هفده درصدی که دو برابر تعداد مجوزهای صادر شده در پنج سال قبل بوده است و تعداد کل شهروندان آماده برای حمل سلاح در فلوریدا را به بیش از یک میلیون نفر رسانده است.

این روند در 12 ایالت دیگر جریان دارد که مجموعا در سال 2012 بیش از نیم میلیون مجوز صادر کردند و نشانه ای از فروکش کردن این روند به چشم نمی خورد. طبق گزارش مرکز قانونی جلوگیری از خشونت با سلاح، در حالیکه پس از قتل عام در دبستان نیوتاون ایالت کنتیکوت شش ایالت آمریکا قوانین سخت گیرانه تری برای ایمنی حمل سلاح وضع کردند، سیاستمداران در بیست ایالت دیگر تحت نفوذ لابی های فروش سلاح قوانین حمله مخفیانه سلاح را آسان تر کردند.

مجلس قانونگذاری ایالت ایلی نویز در تغییر موضعی هشدار دهند قانونی وضع کرد که هیچ محدودیتی در مورد تعداد سلاح ها یا مهماتی که فرد با یک مجوز می تواند حمل کند،‌ قائل نمی شود.
 
طبق برآورد محافظه کارانه دفتر پاسخگویی دولتی، تعداد آمریکایی های دارای مجوز حمل مخفیانه سلاح هم اکنون حدود هشت میلیون نفر است. ایالت فلوریدا در سال دو هزار و پنج قانونی را در خصوص حمل سلاح تصویب کرد که میزان قتل های قابل توجیه را در آن ایالت سه برابر کرد. بیش از سی ایالت دیگر با پیروی از همان رویه آموزه دفاع شخصی را فراسوی خانه مالک سلاح به خیابانها گسترش دادند.

ایالت میسی سیپ گویی در یک مسابقه آزادی سلاح، حتی امسال قانونی را وضع کرد که به بزرگسالان اجازه می دهد بدون نیاز به مجوز علنا در انظار عمومی سلاح حمل کنند.

سیاستمداران کنگره آمریکا هیچ نگرانی در مورد چنین مسائلی نشان نمی دهند. کاخ سفید اخیرا دستورالعملی برای توصیه به عبادتگاه ها درباره نحوه آمادگی برای حوادثی از قبیل تیراندازی جمعی به عبادت کنندگان صادر کرد.

این امر نشان می دهد رهبران سیاسی چقدر برای حفاظت از شهروندان در برابر فرهنگ رو به گسترش حمل سلاح در کشور انفعالی عمل کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار