معاون حقوقی رئیس جمهور در امور بانوان گفت: اکنون در جوامعی که عفاف و حجاب جزء باورهای عینی مردم است، سلامت نظام خانواده بیشتر از جوامع آزاد حفظ می شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، فاطمه بداغی در همایش دختران آسمان (تسنیم) در پژوهشکده ی عباس زادگان مشهد با بیان این مطلب افزود: عفاف وحجاب یکی از عوامل اصلی امنیت اجتماعی و سلامت روان کانون زندگی انسان هاست که بر پایه ی آن از سوء استفاده های جنسی حفظ و مرد نیز در بستر سلامت جامعه شیوه های برخورد صحیح با جنس مخالف خود را فرا گرفته و ترغیب به ازدواج شده و زندگی را به شایستگی مدیریت می کند.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم 10 آیه در مورد عفاف و حجاب آمده است، خاطرنشان کرد: کسانی که معتقد به کتاب آسمانی آخرین پیامبر(ص) رحمت العالمین هستند، چون تربیت دینی می شوند و تقوا و ایمان در وجودشان شکل می گیرد، بنابراین رعایت حجاب و عفاف برای این گونه زنان و مردان امری بدیهی و قابل قبول است و در چنین شرایطی حجاب زن لباس مبارزه با استبداد و استکبار جهانی می شود، همانند زنان لبنانی و الجزیره.

مشاور حقوقی رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: حجاب بحث فردی نیست، بلکه حکم اجتماعی دارد و تنها ویژه ی دختران و زنان نبوده، بلکه مخصوص همه ی افراد جامعه محسوب می شود، اما زنان و دختران ایران که دغدغه ها ی حجاب را دارند، به عنوان افسران جنگ نرم می توانند به گونه ای عمل کنند که تمامی مستکبران جهان را ناامید کنند.

گفتنی است: در این همایش یک روزه، 450 دانش آموز نخبه از دبیرستانهای مشهد شرکت داشتند و در پایان مراسم از پنج دانش آموز نخبه ی علمی، فرهنگی و قرآنی که در سطح المپیادهای کشوری و بین المللی مقام آورده بودند، تجلیل به عمل آمد./س

برچسب ها: سلامت ، خانواده ، حجاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.