رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: شهادت می‌دهم که در این سالها روسای دانشگاه‌ها مانند سربازان خط اول؛ دانشگاه‌ها را خوب حفظ کردند و با کارشبانه روزی توانسته‌اند اهداف فرهنگی و علمی نظام را در دانشگاه‌ها پیگیری کنند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها؛ حجت‌الاسلام محمد محمدیان در ضیافت افطاری که با حضور غلامعلی حداد عادل، طریقت منفرد وزیر بهداشت، دانشجو وزیر علوم، فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران، مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حسن رحیم‌پور ازغدی و سایر روسای دانشگاه‌های تهران در دفتر مرکزی نهاد رهبری برگزار شد افزود: خدا را شاکریم که ما را به عنوان میهمان در این ماه مبارک پذیرفت و یکی از برکات ماه رمضان تجدید دیدارهاست، ما معمولا همدیگر را در جلسات اداری می بینیم و هیچ فرصتی برای درد و دل کردن و گفتن حرفهای صمیمی نداشته‌ایم و حجم کارهای اداری این فرصت را نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه در روایات زیادی به مومنان سفارش شده به دیدار همدیگر بروید که اگر دیدارتان برای محبت باشد، تمامی گناهان تان بخشیده می شود، افزود: فاصله ها در شهر ها نیز به گونه‌ای است که ارتباطات خانوادگی معمولا منتفی است و بندرت جایی اتفاق می‌افتد دانشگاهی خانواده‌ها و اساتید را دعوت کند تا چند ساعتی کنار هم بنشینند و غیر از مسائل درسی و کاری با هم گفتگویی داشته باشند، اما بهرحال ماه رمضان فرصت دیدار صمیمی ایجاد می‌کند تا خارج از چارچوب‌های اداری با هم دیدار کنیم.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: بطور طبیعی با انتخاب رئیس جمهوری فضا به سمت تغییر مدیریت‌ها پیش می‌رود و دوستان با مسئولیت‌هایی که در مشاغل و پست‌های مختلف که در این دولت داشته‌اند و بحق کار سنگین و بزرگی در این سال‌ها انجام داده‌اند می‌توانند نقاط ضعف و مثبت این هشت سال  را برای استفاده در این جلسه مطرح کنند.

محمدیان اضافه کرد: در میان گذاشتن این تجربیات می‌تواند به دولت بعدی در مسیری که باید طی کند نگاهی از گذشته توام با آینده را بدهد.  

وی خاطرنشان کرد:  با توجه به نگاه تربیتی و علمی که دوستان دارند بیان کردن نکات منفی و مثبت و نیز مواردی که می‌تواند در آینده پیگیری شود  به همکاران نهاد نیز در ادامه راه کمک کند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تشکر از اقدامات مخبردزفولی بیان کرد: ایشان در مهمترین قرارگاه فرهنگی کشور که "شورای عالی انقلاب فرهنگی" است کارهای بزرگی کردند و نوآوری‌های جدید و تاثیرگذاری با مدیریت ایشان اتفاق افتاده لذا رهنمودها و کمک‌های ایشان در مسیر کلی کارهای فرهنگی و علمی می تواند راهگشا باشد.

وی در ادامه به اقدامات کمیسیون‌های"فرهنگی"و "آموزش و تحقیقات" مجلس اشاره کرد و گفت: نمایندگان مجلس در این کمیسیونها و نیز در مراکز فرهنگی اقدامات شایسته و مفیدی را برای اعتلای فرهنگی کشور انجام داده اند که قابل تقدیر و تشکر است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: جا دارد از وزرا و معاونانشان و نیز از همدلی، صمیمیت و نگاه‌های مثبتشان به بحث‌های فرهنگی تشکر کنیم زیرا این بزرگواران در خط اول فعالیت‌های علمی و فرهنگی کشور که در دانشگاه‌هاست خدمات زیادی کردند.

محمدیان اضافه کرد: من شهادت می‌دهم که در این سالها روسای دانشگاه‌ها مانند سربازان خط اول؛ دانشگاه‌ها را خوب حفظ کردند و شبانه روزی کار کردند و اهداف فرهنگی و علمی نظام را در دانشگاه‌ها خارج از بحث ساعت اداری تا پاسی از شب کارکرده و امور را پیگیری کرده‌اند.

وی یاد آور شد: اگر دقیقتر به بیانات چندساله اخیر رهبر معظم انقلاب بنگریم، متوجه می‌شویم بیشتر افتخاراتی که ایشان روی آنها دست گذاشته‌اند مربوط به افتخاراتی است که دانشگاه‌ها آن را کسب کرده‌اند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار