رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: باغ‌های انجیر، مو و بادام در 48 ساعت گذشته درگیر آتش‌سوزی بود كه دامنه این آتش‌سوزی به جنگل‌های اورس در منطقه نیریز و استهبان فارس نيز رسيد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، عليرضا اورنگي حاشیه ششمین نشست کارگروه ملی مقابله با بیابان‌زایی اظهار داشت: طی ۴۸ ساعت گذشته ۲۰۰ هکتار از باغات و جنگل‌های استان فارس به دلیل افزایش دمای بیش از حد و بی‌احتیاطی طعمه حریق شد.

وی تصریح کرد: به‌دلیل آنکه عرصه علفی افزایش یافته است، زمینه برای آتش‌سوزی فراهم است، بنابراین باید با بی‌احتیاطی‌ها مقابله کرد.

اورنگی افزود: یگان حفاظت از جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با برنامه‌ریزی مناسب خوب عمل کرده است.

وي ادامه داد:به دلیل بارندگی‌های مناسب در سال گذشته سطح پوشش علوفه مناسبی وجود دارد و با افزایش بیش از حد دما طی چند روز گذشته کوچکترین بی‌احتیاطی منجر به آتش‌سوزی می‌شود.

رئیس سازمان جنگلها مراتع و آبخیزداری کشور با هشدار به هموطنان تأکید کرد: شرایط اشتعال و آتش‌سوزی در مراتع، باغات و جنگلها وجود دارد و هموطنان مراقب کوچکترین بی‌احتیاطی‌ها باشند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سازمان جنگل‌ها و مدیریت بحران و اداره حوادث استانها طی کمیته سه جانبه موضوع مقابله با چنین آتش‌سوزی‌هایی را بررسی می‌کنند.

وی در رابطه با تخریب بی‌وقفه در منطقه لواسان و کارهای انجام یافته در این زمینه گفت: متأسفانه در زمینه تغییر کاربری‌ها و تصرف زمین‌ها موضوع‌شناسی نمی‌شود اینکه آیا این زمین‌ها مربوط به سازمان جنگل‌ها، اوقاف، حفاظت شده و یا زراعی است.

رئیس سازمان جنگلها گفت: در عرصه منابع طبیعی از یک ماه پیش به سراسر کشور به دلیل شرایط سیاسی آماده‌باش کامل دادیم و آنها وظیفه خود را در این خصوص انجام می‌دهند.

وی در پاسخ به اینکه یعنی از یک ماه مانده به عید تا الان هیچ گونه تغییر کاربری و یا تصرف نبوده است، گفت: یک حرکت جمعی در قزوین بود که با سوءاستفاده از تعطیلات عید قصد تخریب 300 تا 400 هکتار از زمین‌های زراعی را به صورت همزمان داشتند که با انجام کار منسجم از سوی قوه قضاییه در سطح ملی  ناکام ماندند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: اراضی ، کشاورزی ، گرما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار