فارس/

مجهز شدن مجموعه جهانی هخامنشی فارس به دوربین مدار بسته

اماکن تاریخی فرهنگی فارس به سیستم نظارت تصویری دوربین مداربسته مجهز می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: با این اقدام که در سه فاز اجرا می شود تصاویرمجموعه ها بصورت آنلاین از نمای اماکن تاریخی در مرکز اتاق کنترل شیراز گرفته می شود.

تاج بخش بیان کرد: در فاز اول بمنظور افزایش ضریب امنیتی حفاظتی و امکان دید محیطی در محل سایت های تاریخی در اماکن نفش رستم ، شهر استخر و نقش رجب سیستم نظارت تصویری استاندارد ، با کیفیت مطلوب در محل نصب و راه اندازی شد.

وی افزود: در فاز دوم تصاویر تهیه شده در اماکن تاریخی فوق به مرکز اتاق کنترل مجموعه جهانی تخت جمشید انتقال داده شد که با اجرای این طرح و داشتن مجموع تصاویر امکان دیدن آنلاین سایت های مذکور از محل تخت جمشید بوجود آمد.

وی گفت: در فاز نهایی با همکاری سازمان مخابرات فارس کلیه تصاویر اخذ شده در اماکن تاریخی استان به محل مرکز مانیتورینگ شیراز بمنظور کنترل و نظارت هماهنگی بیشتر در سایت های استان در دست اقدام می باشد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس با بیان اینکه حفاظت ا لکترونیکی از بناهای تاریخی در کنار وجود نیروهای حفاظتی ضریب امنیتی سایت های تاریخی را افزایش می دهد گفت: در آینده تمامی سایت های مهم تاریخی از این امکان بهره مند خواهند شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.