کارگردان برگزیده دوره هفدهم جشنواره کودک گفت: ما باید تلاش کنیم تا به معنای واقعی سینمای کودک داشته باشیم و آنگاه، با برپایی جشنواره بتوانیم به پیشرفت این سینما کمک کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان به نقل از خبرگزاری فارس، «مسعود کرامتی» کارگردان سینمای کودک و نوجوان در خصوص وضعیت امروز سینمای کودک گفت: ما باید تلاش کنیم تا به معنای واقعی سینمای کودک داشته باشیم و آنگاه، با برپایی جشنواره بتوانیم به پیشرفت این سینما کمک کنیم.
 
سازنده «روز کارنامه» فیلم برگزیده دوره هفدهم جشنواره کودک، یادآور شد: مسئولان جشنواره کودک در دوره‌های اخیر تلاش کرده‌اند تا چراغ سینمای کودک را با برگزاری جشنواره کودک روشن نگه دارند اما اگر بتوان ریشه‌ را درست کرد و کاری کرد تا تولید فیلم در زمینه سینمای کودک، به شرایط مطلوب برسد، تلاش‌هایی که برای برپایی این جشنواره می‌شود، بیش از این به چشم خواهد آمد.
 
وی درباره جایزه‌هایی که به بهترین فیلم در این جشنواره داده می‌شود توضیح داد: نکته مهم این است که در وهله اول این جشنواره باید شان داشته باشد زیرا زمانی که فیلمی در جشنواره ای معتبر جایزه می گیرد خود به خود اعتبار ایجاد می کند و مخاطب را برای دیدن فیلم ترغیب می کند.  
 
کارگردان «کودکانه» از فیلم‌های برگزیده دوره هجدهم جشنواره کودک، در ادامه گفت: جایزه جشنواره به فیلم اعتبار می‌دهد. وقتی سینمای کودک ما به حالت جدی خود نزدیک شود و فیلم کودک از طرف علاقمندان به سینما و نیز مخاطبان کودک و نوجوان مورد استقبال قرار گیرد، جشنواره و جوایز آن می‌توانند در رویکرد مخاطب تاثیرگذار باشد.
 
سازنده «مرغابی وحشی» و «پاتال و آرزوهای کوچک» پیشنهاد کرد که جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان کماکان در شهر اصفهان برگزار شود و اظهار داشت: زمانی که این جشنواره برای اولین بار در شهر همدان برگزار شد مردم و مسئولان این شهر از این رویداد فرهنگی بسیار استقبال کردند اما در دوره‌های بعدی این اشتیاق کم رنگ شد.
 
کرامتی ادامه داد: اصفهان یکی از زیباترین و توریستی‌ترین شهرهای ایران است و طبیعی است که این ویژگی می‌تواند به هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن جشنواره کمک کند. از دید من، اصفهان خانه اصلی جشنواره فیلم کودک است و منطقی نیست که مکان برگزاری آن تغییر یابد.
 
این کارگردان درخاتمه اظهار داشت: با تمام مشکلاتی که پیش روی برگزاری این جشنواره وجود دارد، باید تداوم برپایی آن را مورد توجه قرار داد اما چیزی که در ابتدا باید به آن توجه داشت این است که باید کاری کرد تا سینمای کودک در ایران تقویت شود./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار