سخنگوی گروه موسوم به ائتلاف ملی مخالفان سوریه در استانبول، اذعان کرد کشورهای غربی دیدگاه منفی نسبت به این ائتلاف پیدا کرده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ; لؤی صافی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی العربیه، تاکید احمد الجربا بر مخالفت با حضور در کنفرانس ژنو 2 گفت: ما شاهد حمله تبلیغاتی گسترده برای مخدوش کردن وجهه ائتلاف ملی هستیم. به ویژه که انگلیس و فرانسه هم موضع خود را در مورد ارسال سلاح برای مخالفان سوری تغییر دادند.

 شورای سیاسی ائتلاف در نشست خود در استانبول به بررسی ساماندهی گردانهای نظامی ادامه می دهد و تامین هزینه های انقلاب را بررسی می کند. ما تلاش خواهیم کرد از منابع و ثروت های موجود در مناطق تحت کنترل مخالفان سوری برای تامین هزینه ها استفاده کنیم. طرح دیگر ما تلاش برای تسلط بر انبارهای سلاح متعلق به نظام سوریه است. 

صافی افزود: با توجه به موضع جامعه جهانی ما به طور فزاینده احساس می کنیم که باید به توان خودمان متکی باشیم. تبلیغات نظام سوریه علیه ائتلاف ملی در کشورهای غربی موفقیت آمیز بود و به همین علت وجهه مخدوشی از ائتلاف در کشورهای غربی ترسیم شده است. ائتلاف ملی در مرحله گذشته عملکرد ضعیف و کندی داشت و اکنون اراده جدی برای فعال کردن ائتلاف وجود دارد. 

وی خاطر نشان کرد: کنفرانس ژنو 2 برای کمک به راه حل سیاسی در سوریه است، اما در شرایطی که نظام سوریه بر راه حل نظامی اصرار دارد، پیگیری گزینه های سیاسی امکان پذیر نیست. 


برچسب ها: سخنگو ، ائتلاف ، مخالفان ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار