کارکنان فولاد مبارکه اصفهان، با مشارکت شرکتهاي داخلي به دانش فني ساخت ترانس MVA 30 کوره‌هاي پاتيلي دست يافتند و موفق شدند با ساخت يکي از اين ترانسها 50 ميليارد ريال صرفه جويي ارزي به بار آورند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان اين خبر را رئيس خريد قطعات يدکي ساخت داخل داد و در همين خصوص گفت: حمايتهاي مالي، تبادل اطلاعات فني و همکاري کارشناسان فولاد مبارکه اصفهان و شرکت ايران ترانسفو باعث شد تا عملاً کشور ايران به جمع 7 کشور سازنده ترانسهاي MVA 30 کوره‌هاي پاتيلي بپيوندد.

احمد ذوالفقار بيک با بيان اينکه اين ترانس وظيفه تامين برق کوره‌هاي پاتيلي واحد فولاد‌سازي را به عهده دارد، افزود: پيش از کسب اين موفقيت اين تجهيز از شرکتهاي اروپايي با صرف مبالغ قابل توجهي ارز و زمان زياد تهيه ‌مي‌ گرديد.

وي در ادامه تصريح کرد: با توجه به افزايش روز افزون کوره‌هاي قوس الکتريک به جاي کوره‌ هاي بلند و در نتيجه، نياز روزافزون کشور به اين نوع ترانسها، بومي سازي اين تجهيز از سال 87 در دستور کار فولاد مبارکه اصفهان قرار گرفته بود و خوشبختانه در سال 92 به بار نشست که اين موفقيت علاوه بر رهايي از وابستگي به بيگانگان مي‌ تواند سالانه از خروج مبالغ قابل توجهي ارز از کشور در هر نوبت ساخت جلوگيري بعمل آورد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.