مديرکل راه و شهرسازي خراسان رضوي گفت: به زودي با اختصاص اعتبار، عمليات اجرايي احداث پروژه آزادراه حرم تا حرم آغاز مي شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،به نقل از روزنامه خراسان، محمدرضا قلندر افزود : اين پروژه از جمله پروژه هايي است که با مشارکت بخش خصوصي اجرايي خواهد شد.
 وي تصريح کرد: پروژه آزادراه حرم تا حرم از طرف قم تا گرمسار عملياتي شده است که اميدوارم اين مسير به طول
۱۵۰ کيلومتر بزودي به بهره برداري برسد.

وي سياست اصلي دولت را ارتقاء جاده هاي کشور ذکر کرد و گفت: خراسان رضوي از نظر آزادراه جزو استان هاي فقير است هر چند به تازگي کنار گذر شمالي مشهد اجرا شده و کمي رديف استان را از لحاظ آزادراه ارتقاء داده است ولي قبل از آن تنها آزادراه استان آزادراه مشهد - باغچه به طول ۴۰ کيلومتر بود.

وي خاطر نشان کرد : نياز اصلي استان آزادراه است چون پرترددترين استان کشور محسوب مي شود. وي در ادامه گفت: مهم ترين بحث ما ارتقاي جاده هاي سمت شمال و جنوب استان است.

قلندر با اشاره به وضعيت جاده مرگ که با ارتقاء آن جاده زندگي لقب گرفته است متذکر شد: قسمت اعظم جاده زندگي در جنوب استان آماده شده و زير بار ترافيکي است ولي ۴۰ تا ۵۰ کيلومتر آن هنوز به علت نبود اعتبار باقي مانده است که اين مشکل از طريق ما و نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي در حال پي گيري است. وي اظهار اميدواري کرد: به زودي با تخصيص اعتبار در سال ۹۲ باقي مانده احداث باند دوم جاده زندگي هم به اتمام برسد.وي گفت: ارتقاء جاده هاي استان از برنامه هاي اصلي اين اداره کل است که اميدواريم با تخصيص اعتبار شرمنده مردم نشويم.

قلندر افزود : سال گذشته بيش از ۳ برابر ميزان اعتبارات تخصيصي به استان کار انجام داده ايم و براي پيشرفت کار پيمانکاران بابت خريد قير ۲۰ درصد هزينه را پرداخت کردند و ۸۰ درصد آن از طريق تخصيص اعتبارات دولت کسر شد. اين امر فشار کار را به پيمانکاران کم کرد. وي با اشاره به عملکرد دولت هاي نهم و دهم گفت: ميزان اعتبارات تخصيص يافته به اين اداره کل در دولت هاي نهم و دهم بيش از ۲ برابر ساير دولت ها بوده است.

وي ميزان جمعيت برخوردار در روستاهاي بالاي ۵۰ خانوار از راه آسفالت را ۹۱ درصد اعلام کرد و متذکر شد: خراسان رضوي در آسفالت راه روستاهاي بالاي ۵۰ خانوار به تراز ميانگين کشوري رسيده است.

وي افزود: اگر اعتبار آسفالت راه هاي روستايي به موقع تخصيص مي يافت اين پروژه ها جزو پروژه هاي مهر ماندگار قرار مي گرفت ولي اميدواريم طي سال جاري برخورداري روستاها از جاده آسفالته گسترش يابد./ ب

برچسب ها: آغاز ، احداث ، آزاد ، راه ، حرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.