محققان در يافتند که خوردن ماهي در دوران بارداري مبارزه با اضطراب مبارزه مي کند.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از بخش سلامت خبرگزاري ANSA ايتاليا ، خوذدن ماهي در دوران بارداري استرس را کاهش مي دهد.
 
براساس اين گزارش،زناني که در دوران بارداري ماهي نمي خورند در مقايسه با کساني که به طور منظم آن را مي خورند تا 53 درصد بيشتر، سطح بالايي از اضطراب در ماه هشتم را دارند.
 
حتي کسي که يک گياه خوار است و تا 25٪ اين مشکل را دارد چرا که مکمل هاي اسيدهاي چرب امگا 3 موجود در ماهي را ندارد.

کسيکه ماهي مي خورد در روش هاي سنتي تا 23٪ کمتر در معرض خطر متشنج بودن، قرار ميگيرد.
 
با يک بررسي طولي در 9،500 زن باردار که توسط محققان در دانشگاه بريستول با دانشگاه ريو دو ژانيرو انجام شده وگزارش آن  در آخرين شماره از مجله PLOS ONE منتشر شده اين موضوع نشان داده شده است.
 
 متخصصان تغذيه نوع قدرت را طبقه بندي کرده اند و پس از مقايسه آن با سطوح مختلف استرس، از جمله عوامل ديگري مانند سيگار کشيدن، مصرف الکل و مشکلات خانوادگي به اين نتيجه رسيده اند.

در مادران باردار ارتباط بين نوع تغذيه و اضطراب وجود دارد و ماهي به آنها کمک مي کند.
 
ماهي کمک مي کند تا سطح اضطراب کاهش يابد و مي تواند علت استرس مادر نوزاد، تولد زودرس يا کودکان با وزن کم هنگام تولد با مشکلات بينايي و يا توسعه مغز را تسهيل کند.

شما از رژيم هاي غذايي خاص در دوران بارداري استفاده مي کنيد، اما يک رژيم غذايي سالم است که شما را از خوردن غلات، سبزيجات، ميوه ها، سالاد ها، محصولات لبني، گوشت، مرغ و ماهي، از جمله اسيدهاي ماهي آزاد، ساردين و ماهي تن غني از اسيدهاي چرب امگا 3 منع نمي کند.
 
گياه خواراني که نمي خواهند به ماهي بخورند مي توانند منابع ديگر از اين ترکيبات موجود در روغن بزرک، بادام، گردو و جلبک ها را مصرف کنند و حتي در مکمل و شير غني شده نيز وجود دارد.
 
محققان يادآور مي شوند، که دو وعده ماهي با ماهي هاي چرب در هر هفته براي برآوردن نيازهاي مادر و جنين لازم است./س
برچسب ها: بارداری ، ماهی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.