مسيرهاي ارتباطي روستاها به عنوان شريان هاي حياتي نقش و جايگاه ويژه اي در امر توسعه اقتصادي دارا هستند.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از  روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان مازندران، مهندس سيد علي اسد با بيان اين مطلب گفت: مازندران با توجه به نوع اقليم و شرايط توپوگرافي وبه طبع تنوع فراورده هاي كشاورزي ، مسئله راههاي مناسب روستايي به منظور حمل ونقل هرچه سريعتر ، آسانتر و در عين حال ارزانترين فرآورده ها به بازار مصرف يكي از اصلي ترين دغدغه هاي ذهني مسئولان استان و اين اداره كل است.

وي در ادامه تصريح كرد : از اين رو اين اداره كل اقدامات بسيار گسترده و وسيعي را در زمينه بهسازي و احداث راههاي روستايي در استان درحال انجام دارد.

مدير كل راه و شهرسازي در ادامه خاطر نشان ساخت : بر اساس آخرين مطالعات واحد GIS راههاي روستايي اين اداره كل از تعداد 3618 روستا در استان ، 2791 روستا داراي 4018 كيلومتر راه آسفالته بوده كه از اين مقدار 194كيلومتر شامل روستاهاي زير 20 خانوار ، 3824 كيلومتر روستاهاي بالاي 20 خانوارمي باشد. مهندس اسد به وجود 3685 كيلومتر راه فاقد آسفالت در محورهاي روستايي اشاره نمود و عنوان كرد: باتوجه به اهداف اين اداره كل در زمينه حفظ و نگهداري راههاي ارتباطي استان و همچنين بررسي هاي به عمل آمده 1650 كيلومتر از راههاي اصلي روستايي در استان نياز به آسفالت دارند.

قائم مقام وزير در مازندران در خصوص ساخت و احداث پل با دهانه بالاي 20 متر به بالا در محورهاي روستايي استان اظهار داشت : 120دستگاه پل با دهانه بالاي 20 متر در محورهاي روستايي استان موجود بوده و در حال حاضر نيز تعداد 18 دستگاه پل با دهانه مذكور در راههاي روستايي استان در دست ساخت است.

مهندس اسد در خاتمه ابراز اميدواري كرد : ان شاء الله بتوانيم در سايه تعامل و همدلي و خدمت صادقانه تلاشهاي مضاعفي را همچون گذشته براي ايجاد يك راه روستايي مناسب و ايمن در استاني سر سبزي چون مازندران ايجاد نموده تا باعث رشد و ترقي در تمامي جهات در اين خطه ولايت مدار باشيم.

گفتني است مازندران داراي 7707 كيلومتر راه روستايي بوده كه از اين مقدار 4000 كيلومتر آن درمناطق كوهستاني استان قرار دارند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار