رئيس پارك علم و فناوري استان فارس گفت: به دليل ضعف در زيرساخت ها جهش در علم و فناوري به كندي صورت مي گيرد، اما پتانسيل خوبي در ميان پژوهشگران وجود دارد.

سيد احمد فاضل راد، رئيس پارك علم و فناوري استان فارس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: در پارك هاي علم و فناوري شركت هاي دانش بنيان مستقر هستند كه به عنوان پيشران اقتصاد دانش بنيان مي توانند مؤثر باشند البته با توجه به زيرساخت هاي اوليه كه در كشور حاصل شده است، اميدواريم كه اين شركت ها با ارتباطي كه با صنعت و دانشگاه برقرار مي كنند، محرك خوبي براي اقتصاد كشور محسوب شوند.

وي افزود: بحث علم و فناوري از جهاتي تجاري سازي را دنبال مي كنند البته به دليل ضعف زيرساخت ها جهش ما در آن كندتر است، اما با توجه به پتانسيل خوبي كه در بين پژوهشگران دانشگاهي وجود دارد، مي توان اين پتانسيل را در جهت توسعه فناوري به كار گرفت.

فاضل زاده تصريح كرد: البته قوانيني كه در اين دو، سه سال اخير تصويب شده، مي تواند راهگشا باشد، چنانچه بايد قوانين حمايت از شركت هاي دانش بنيان توسعه يابد.

وي در ادامه به پارك هاي علم و فناوري اشاره كرد و گفت: پارك هاي علم و فناوري يك زيرساخت دولتي براي توسعه بخش خصوصي است كه در اين ميان بايد بودجه مناسبي براي پارك هاي علم و فناوري در نظر گرفته شود چنانچه در سال گذشته تقريباً دو درصد بودجه دانشگاه ها به پارك هاي علم و فناوري اختصاص يافت./ح
برچسب ها: زیرساخت ، علم ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار