جشنواره آیات قرآنی، امسال در دو بخش ملی و بین‌المللی فعالیت خود را همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع) در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار می کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از ستاد خبری بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، مهدی عزیز زاده مسئول دبیرخانه جشنواره آیات قرآنی با اعلام این خبر افزود: جشنواره امسال، از روز پانزدهم رمضان (دوم مردادماه) همزمان با میلاد امام مجتبی (ع)، رسما کارش را آغاز می کند.

عزیز زاده با اشاره به اینکه این جشنواره در شش قالب اصلی برگزار خواهد شد، افزود: قرآن و هنرهای تجسمی، قرآن هنرهای نمایشی و سینما، قرآن نواها و نغمات، مطالعات تبلیغی ترویجی قرآنی، رسانه‌های مکتوب و دیجیتال و قرآن، فرهنگ و ادب بخش های اصلی این جشنواره هستند.

به گفته وی این سومین دوره برگزاری جشنواره آیات قرآنی است که در مجموع 32 جشنواره را پوشش داده است: جشنواره در سال اول در قالب 16 جشنواره و در سال دوم در قالب 22 جشنواره برگزار شد. 

عزیز زاده خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه آثار برگزیده دو دوره جشنواره قبلی را در غرفه جشنواره آیات به نمایش گذاشته‌ایم.

مسئول دبیرخانه جشنواره آیات قرآنی درباره ضرورت برگزاری این جشنواره از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تصریح کرد: وزارت ارشاد مدت‌ها انواع جشنواره های فرهنگی هنری را در سال های گذشته برگزار می‌کرد. جشنواره های فیلم، موسیقی، تئاتر، ادبیات، شعر، فاکتورهای مختلفی بود. اما خلاء جدی یک فعالیت هنری، قرآنی و ملی فاخر همیشه احساس می شد.

وی افزود: یکی از کارهایی که جهش جدی قرآنی بود، همین اتفاقی است که در طول دو سه سال اخیر افتاده است. یعنی جشنواره‌های بین المللی قرآنی تعریف شده است تا هنر، زیبایی ها و جلوه های جمالی قرآنی را به تصویر بکشد. باید از ظرفیت هنر استفاده شود تا معارف و مضامین عالی قرآنی هنرمندانه تبیین، معرفی و ارائه شوند.

به گفته وی برگزاری این جشنواره ها فضای بین هنرمندان و جامعه قرآنی را به هم نزدیک می‌کند. عزیز زاده تاکید کرد: حاصل این نزدیک شدن فضا، عرضه هنرمندانه معارف و مضامین قرآنی است که یکی از وظیفه اصلی وزارت ارشاد است. یعنی تبلیغ و ترویج قرآن که رسالت اصلی وزارت ارشاد است و یکی از جلوه های اصلی و محل بروزهای اصلی اش همین جشنواره های قرآنی هستند. 

اختتامیه سومین دوره جشنواره آیات قرآنی در هجدهم بهمن ماه مصادف با میلاد امام حسن عسکری (ع) و در دهه مبارکه فجر به طور متمرکز در تهران برگزار خواهد شد. 

مسئول دبیرخانه جشنواره آیات قرآنی با بیان این مطلب افزود: از برگزیدگان این جشنواره ها به شکل ویژه ای تجلیل می‌شود. همچنین آثار و دستاوردهای این جشنواره ها که شامل آثار هنری متعددی در زمینه های خوشنویسی، نقاشی، هنرهای حجمی، عکس، تئاتر، شعر، صنایع دستی، نغما، نواها و سرودها و تواشیح است، در طول سال، در معرض‌های مختلفی که وجود دارد اعم از گالری ها و مراکز دیگر، در اختیار قرار خواهد گرفت./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار