رهبر جريان ملي آزاد از ديدار خود با دبيرکل حزب الله لبنان و حل برخي مسائل در اين ديدار خبر داد و علاوه بر اين شرکت حزب الله در درگيري هاي القصير را ضروري دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني المنار ؛ ميشل عون رئيس فراکسيون تغيير و اصلاح در لبنان از ديدار چند روز پيش خود با سيد حسن نصرالله دبيرکل حزب الله لبنان خبر داد. 

منار صباغ احمد گزارشگر اين شبکه در گزارشي در اين باره گفت: پس از يک هفته پيشگويي ها و تحليل هاي سياسي، ميشل عون رئيس فراکسيون تغيير و اصلاح از ديدار خود با دبيرکل حزب الله لبنان خبر داد. وي در گفتگويي با روزنامه النهار لبنان اعلام کرد در اين ديدار مسائل عمومي و خصوصي را با نصرالله بررسي کرد. وي در پاسخ به کساني که ظاهرا به اختلاف بين حزب الله و جريان ملي آزاد به رهبري ميشل عون اميد بسته اند اعلام کرد ما هيچ اختلافي نداريم بلکه برخي مسائل مربوط به اوضاع سياسي داخلي مطرح بود که اکنون حل شده است. 

عون تاکيد کرد شرکت حزب الله در درگيري هاي القصير براي جلوگيري از وقوع جنگ داخلي ضروري بود. 
در ادامه گزارش آمده است: بر اساس اطلاعات به دست آمده در اين ديدار که دو شنبه گذشته انجام شد علاوه بر نصرالله و عون، حاج حسين الخليل معاون سياسي نصرالله، حاج وفيق صفا مسئول واحد هماهنگي و ارتباطات و جبران باسيل مسئول روابط سياسي جريان ملي آزاد نيز حضور داشتند. اين ديدار چهار ساعت به طول انجاميد و فضاي خوبي بر آن حاکم بوده است. جبران باسيل درباره فضاي حاکم بر اين ديدار گفت به محض آن که گفته مي شود سيد و ژنرال با هم ديدار کردند نتايج آن مثبت است. 

در ادامه گزارش با اشاره به طبيعي بودن هماهنگي بين حزب الله و جريان ملي آزاد با ديگر گروه هاي عضو جريان هشتم مارس آمده است: درباره جناح چهاردهم مارس نيز بايد گفت پس از موضع گيري هاي منفي نيروهاي لبناني در قبال تشکيل دولت و فراخوان رياست جمهوري براي گفتگو، فؤاد سنيوره، احمد فتفت و نهاد المشنوق براي ديدار با سعد الحريري رهبر جريان المستقبل به جده رفتند تا به رايزني بپردازند و موضع خود را مشخص کنند. 

در همين حال منابع رياست جمهوري لبنان اعلام کردند دعوت به گفتگو جدي است و اين اولين بار نيست که چنين دعوتي مطرح مي شود ولي پيچيدگي روند تشکيل دولت باعث مي شود گفتگو در مرحله بعدي در اولويت باشد. منابع فاش کردند مهلتي براي حل و فصل مسئله تشکيل دولت در نظر گرفته شده است که ممکن است تا عيد فطر ادامه يابد و در صورتي که دولت تا آن زمان تشکيل نشود ميشل سليمان رئيس جمهور لبنان به اين نتيجه خواهد رسيد که گفتگو نه تنها براي استراتژي دفاعي بلکه براي بررسي مسائل سياسي و در راس آنها دولت ضروري است در نتيجه تلاش هايي براي فراهم کردن شرايط بازگشت طرف ها به گفتگو اتخاذ خواهد کرد. 

در خصوص موضع جريان المستقبل و جناح چهاردهم مارس نيز بايد گفت آنها پيش از اين تاکيد مي کردند تا زماني که دولت نجيب ميقاتي نخست وزير موقت لبنان استعفا نکند در هيچ گفتگويي شرکت نمي کنند و اکنون که اين مسئله تحقق پيدا کرده است گمان مي رود هيچ مانعي در برابر برگزاري گفتگو وجود نداشته باشد. 


برچسب ها: اختلاف ، نصرالله ، عون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار