مدير كل فرهنگي شهرداري تهران گفت: هدف از برگزاري جشنواره هاي شمسه شناسايي استعدادهاي محلي و توانمندسازي مجموعه مديريت محله است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ عبادالله رمضاني در اولين نشست هماهنگي جشنواره دعا و نيايش شمسه در منطقه 16 گفت: جشنواره آييني شمسه با محوريت خانه هاي قرآن و عترت و با هدف پر رنگ كردن نقش كانون هاي محلي دعا و نيايش به عنوان مركز توسعه فعاليت هاي ديني در مناطق برگزار خواهد شد.
وي اظهار داشت: جشنواره هاي آييني شمسه در دور جديد با محوريت خانه هاي قرآن و عترت با مشاركت مديران محلات و ادارات اجتماعي نواحي جهت شناسايي ظرفيت هاي محلي و تشكيل كانون هاي وابسته به خانه هاي قرآن و عترت كه در حوزه دعا و نيايش هر مرحله اجرا خواهد شد.
رمضاني تصريح كرد: دبيرخانه هاي هادي در اين بخش بايد يك كانون دعا و نيايش قوي و فعال و محله ها تشكيل دهند تا بتوانيم به اهداف اصلي جشنواره كه شناسايي استعدادهاي محلي و توانمندسازي مجموعه مديريت محله به عنوان مركز توسعه فعاليت هاي فرهنگي در محله دست يابيم.
در ادامه جلسه سيد محسن اسدي، شهردار منطقه 16 گفت: برگزاري جشنواره هدف نيست بلكه برنامه و ابزاري در جهت شناسايي استعداد و ظرفيت هاي محلات و سازماندهي آنان به عنوان كانون ها و تشكل هاي مردم نهاد زيرمجموعه كانون ها و استفاده از آن ها توسط مديران محلات هدف ا صلي به شمار مي رود.
وي در پايان با اشاره به ظرفيت هاي موجود در حوزه قرآن و نهج البلاغه در سطح شهر و كشور خاطرنشان كرد: بايد جايگاه واقعي دعا و نيايش در جامعه تعيين و با مشخص نمودن محوره اي اصلي محتوا، تاكتيك ها و راهبردها و پيش بيني اعتبارات لازم بتوانيم با هماهنگي محلات 374 گانه شهر تهران كانون هاي دعا و نيايش محلات را با محوريت مساجد و هيئت مذهبي تشكيل دهيم./ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار