عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: مسئولان فعلي و آينده کشور بايد بدانند که مردم استان کرمان از تشنگي به ستوه آمده‌اند و بيش از 1400 روستاي کرمان با تانکر آب‌رساني مي‌شوند لذا خواستاريم نسبت به آبرساني و توجه کافي به مسائل خشکسالي توجه ويژه‌اي داشته باشند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ شهباز حسن‌پور بیگلری نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس در صحن علنی امروز ( سه‌شنبه 1 مرداد) در نطق میان دستور با اشاره به خلق حماسه سیاسی در 24 خرداد گفت: خداوند را شاکریم که به ملت ایران عنایت فرمودند و آرزوی مقام معظم رهبری را در خصوص خلق حماسه سیاسی محقق کردند.

وی افزود: از مردم ولایت‌مدار و شریف استان کرمان به خصوص شهرستان‌های سیرجان و بردسیر و روستاها و شهرهای تابع آن تشکر می‌کنم که به لبیک مقام معظم رهبری پاسخ دادند و شعور سیاسی، فرهنگی خود را به عرصه ظهور رساندند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: بنده به عنوان خادم ملت شریف ایران دست همه آنان را می‌بوسم و سجده شکر به جا می‌آورم هم چنین به رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران که ایشان دارای شخصیتی ریشه‌دار در کشور است تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: بنده به عنوان یکی از خادمان این ملت در مجلس آمادگی کامل دارم براي تشکيل کابينه کارآمد، متدين، متخصص و ولايتمدار تا حد توان خود  همکاري لازم را داشته باشم تا رئيس جمهور منتخب با تدبير و اميد بخشي از مشکلات مردم را برطرف سازد.

حسن‌پور با عرض تسلیت به خانواده سردار شهید میرحسینی اظهار داشت: بنده به خانواده سردار شهید میرحسینی که فرزند برومند استان سیستان و بلوچستان هستند تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم و از خداوند برای این خانواده آرزوی سلامتی دارم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در بخشي از فرمایشات خود فرمودند "حماسه اقتصادی یکی از بخش‌های شعار امسال بود که امیدوارم همان‌گونه که مردم حماسه سیاسی را رقم زدند حماسه اقتصادی نیز با همت مسئولان انجام گیرد، حماسه اقتصادی در کوتاه مدت ممکن نیست اما باید شروع شود، گرانی و اشتغال و سرمایه گذاری در بخش خصوصی در میان مدت و بلند مدت مد نظر قرار گیرد تا بیش از این شاهد ناهنجاری‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و اخلاقی در جامعه نباشیم".

حسن‌پور تاکید کرد: تنها راه نجات استان‌های کویری یزد و کرمان و سیستان و بلوچستان انتقال آب از حوزه خلیج فارس به فلات مرکزی ایران است هر چند که این کار شروع شده اس3Cbr>عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: مسئولان فعلی و آینده کشور باید بدانند که مردم استان کرمان از تشنگی به ستوه آمده‌اند و بیش از 1400 روستای کرمان با تانکر آب‌رسانی می‌شوند لذا خواستاریم نسبت به آب‌رسانی و توجه کافی به مسائل خشکسالی این استان که بیش از 15 سال با آن درگیر هستیم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

حسن‌پور تاکید کرد: تنها راه نجات استان‌های کویری یزد و کرمان و سیستان و بلوچستان انتقال آب از حوزه خلیج فارس به فلات مرکزی ایران است هر چند که این کار شروع شده است اما این اقدامات کافی نیست و باید نسبت به این مهم اقدامات ویژه‌ای اتخاذ شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پایان خاطر نشان کرد: در حالی که گفته می‌شود استان کرمان بهشت مادر دنیا است، چند بار باید از این تریبون مقدس درخواست کنم که از خام فروشی مواد معدنی جلوگیری کنید و اگر از این مسئله جلوگیری شود و این مواد به کالای نهایی تبدیل شوند بسیاری از مسائل و مشکلات استان کرمان و سایر استان‌های کشور حل و فصل می‌شود لذا پیشنهاد بنده این است که به جای خام فروشی نفت، معادن را جایگزین آن کنیم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: کمیسیون ، برنامه ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار