عضو کميسيون انرژي مجلس گفت: تا زمانيکه در مجموعه صنعت نفت شاهد انتصابات سياسي باشيم هيچ گونه پيشرفتي را در اين صنعت بدست نخواهيم آورد، در واقع صنعت نفت ايران نياز به يک مديريت قوي و توانمند دارد.

سيد مهدي موسوي نژاد نماينده مردم بوشهر و دشتستان در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در خصوص راهکارهاي حل مشکلات صنعت نفت ايران، اظهار داشت: اولين اقدام در اين راستا تامين اعتبارات مورد نياز صنعت نفت در جهت توسعه زير ساخت‌هاي اين مجموعه است.

وي افزود: اين اعتبارات را مي‌توان از طريق اختصاص درآمدهاي حاصل از فروش نفت به خود مجموعه صنعت نفت کسب و تامين نمود.

وي ادامه داد: مسئله ديگر در اين راستا، توجه ويژه به تاسيس و ايجاد بنا و مراکز صنعتي درآمد زا و اشتغال زا هم چون صنعت پتروشيمي و کالاهاي پايين دستي و تبديل آنها به توليد مفيد جامعه است.

موسوي نژاد به وجود مديريتي قوي و توانمند در مجموعه صنعت نفت اشاره و تصريح کرد: به عنوان مثال در بخش پارس‌هاي جنوبي با گذشت بيش از 35 ماه با وجود تعهد مديران انها فازهاي ما هنوز به درستي راه اندازي نشده‌اند.

وي اضافه کرد: تا زماني که در حوزه نفت شاهد انتصابات سياسي باشيم. هرگز فعاليت‌هاي فني و مرتبط با صنعت نفت نتيجه بخش نبوده و تمام اقدامات براساس ملاحظات سياسي انجام خواهد پذيرفت.

عضو کميسيون انرژي مجلس با اشاره به انجمن‌هاي مرتبط با صنعت نفت بيان کرد: تقويت تجهيزات و تهيه اقلام مورد نياز اين انجمن‌ها از جمله اقداماتي است که بايد مورد توجه قرار گيرد زيرا با توسعه اين واحدها توسعه صنعت نفت را شاهد خواهيم بود.

نماينده مردم بوشهر و دشتستان در خانه ملت با اشاره به بحث پرهيز از خام فروشي و تبديل نفت خام به ارزش افزوده گفت: نفت خام يک سرمايه ملي است، بنابراين ما حق نداريم آن را بصورت خام به فروش برسانيم.

وي با بيان اينکه تبديل نفت خام به ارزش افزود: به منابع انساني نياز دارد، افزود: پرهيز از خام فروشي نه تنها اشتغال زايي را به دنبال دارد بلکه يک منبع درآمد نفتي و توانمند را نيز به وجود مي‌آورد.

وي ادامه داد: در کنار اين مسائل توليد کالاي مفيد و مورد نياز جامعه از نفت خام استخراج بي رويه اين محصول را از ميادين نفتي کاهش داده و نگراني در رابطه با نبود نفت در ساليان آتي رو کم رنگ مي‌نمايد.

موسوي نژاد در ادامه اظهار داشت: ديگر مسئله مورد بحث در مجموعه صنعت نفت ايجاد پالايشگاه‌هاي متعدد است. اقدام به اين موضوع نه تنها مشکلات اين صنعت رو مي‌کاهد بلکه قدمي در راستاي خودکفايي در بنزين و سوخت کشور محسوب مي‌شود.

عضو کميسيون انرژي مجلس به عدم اتکاي اين بخش از بدنه کشور به خارج نيز اشاره کرد و گفت: ما بايد در حد امکان وابستگي خود را به خارج از کشور کاهش دهيم اين مسئله يکي از اساسي‌ترين مشکلات مجموعه نفت ايران است.

نماينده مردم بوشهر و دشستان در مجلس شوراي اسلامي در پايان به صادرات بنزين اشاره و خاطر نشان کرد: قطعا ايران قابليت عظيمي در بخش بنزين و لوازم پالايشگاه‌ها دارد بنابراين با تقويت اين بخش در آينده‌اي نزديک شاهد تبديل کشور به يکي از صادر کنندگان بنزين به جهان خواهيم بود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: نفت ، بوشهر ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار