گزارش میدانی خبرنگار باشگاه خبرنگاران از یکی از انبارهای توزیع دارو پخش نشان می‌داد انواع داروهای کمیاب بیماران سرطانی و صعب العلاج از گمرک ترخیص و در انبار این شرکت ذخیره شده و حتی اگر تا سه ماه آینده دارويی وارد نشود در هیچ یک از اقلام موجود کمبودی نخواهیم داشت.

"دکتر حسن نوری"، مدير عامل شرکت توزیع دارو پخش در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: انبار مرکزی شرکت توزیع پخش مملو از داروهای مورد نیاز بیماران بوده و در حال حاضر جایی برای ورود داروهای جدید ندارد.

گفتني است، این انبار بالغ بر 10 هزار متر مربع مساحت داشته و 2 هزار متر مربع نیز فضای سرد خانه ای آن است.

وی گفت: داروهای جدیدی که به این انبار ارسال شده از جمله  وارداتی و تولید داخل، گنجایش ورود به قفسه‌ها را نداشته و برای اینکه بتوانیم آن را مدیریت کنیم در حال ارسال آن به شعب استانی در انبارهای شهرستانها هستیم تا به مصرف برسد.

 نوری تصریح کرد: ذخایر انبارهای ما از نظر ریالی حدود 250 میلیارد تومان از انواع مختلف دارو است که به طور متوسط اگر هیچ دارویی تا سه ماه آینده وارد انبارهای ما نشود در هیچ یک از اقلام موجود کمبودی نخواهیم داشت.

وی خاطر نشان کرد: تمام شرکتهای تولید داخل در حال تولید دارو هستند و شرکتهای وارداتی نیز بدون هیچ گونه وقفه و مشکلی در حال وارد کردن داروهای مورد نیاز بیماران هستند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار