برخی اقلام دارویی با قیمت‌های متفاوت در داروخانه‌ها عرضه می‌شوندو بی‌توجهی به عملکرد داروخانه‌ها منجر به تخلفات این مراکز شده و حوزه سلامت را که به خودی خود مشکلات فروانی دارد را با چالش‌های جدی مواجه کرده است.

شهلا میرگلو بیات، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس،در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در پی تخلفات داروخانه‌ها شاهد هستیم دارویی که قیمت آن حدود ۷۰ هزار تومان است با قیمت‌های ۲۰۰ هزار تومان نیز از سوی داروخانه‌ها عرضه می‌شوند. 
 
وی افزود:تفاوت قیمت دارو در داروخانه‌های کشور به دلیل نبود نظارت درست از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که نتوانسته با نظارتی درست بر عملکرد داروخانه‌ها از بسیاری تخلفات جلوگیری کند. 

 وی با بیان اینکه قیمت دارو باید در تمام داروخانه‌ها یکسان باشد، تصریح کرد: بی‌توجهی به عملکرد داروخانه‌ها منجر به تخلفات این مراکز شده و حوزه سلامت را که به خودی خود مشکلات فروانی دارد را با چالش‌های جدی مواجه کرده است. 

 وی، تصریح کرد: لازم است با داروخانه‌های متخلف برخورد قانونی صورت گیرد چراکه در غیر این صورت داروخانه‌ها به خود اجازه می‌دهند تا داروها را هرگونه و با هر قیمتی که بخواهند بین بیماران توزیع کنند. 

وی با بیان اینکه نبود تعرفه‌گذاری واقعی، تفاوت قیمت دارو را در داروخانه‌ها رقم زده است، افزود: به طور قطع با توجه به اینکه بسیاری از داروها وارداتی هستند یا مواد اولیه آن از خارج وارد می‌شود و با در نظر گرفتن تغییر نرخ ارز دارو از مرجع به مبادله‌ای، تعرفه‌گذاری واقعی قیمت دارو از تخلف داروخانه‌داران در افزایش سلیقه‌ای قیمت دارو جلوگیری می‌کند. 

 وی یاد آور شد: افزایش قیمت در پی تغییر ارز مرجع به مبادله‌ای باعث شده که یا داروها با کمبود مواجه شوند یا داروخانه‌ها آنها را با قیمت‌های متفاوتی عرضه کنند و لازم است تا کالاهایی که از کشورهای دیگر وارد می‌شود تعرفه‌گذاری درست شوند چراکه دارو جزء اقلام اساسی مردم است و 
باید داروخانه‌ها بر اساس قیمت مصوب، اجناس خود را به فروش رسانند./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.