"مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه شريف" گفت: متاسفانه وضعيت فعلي دانشگاه‌هاي ما چندان متناسب با پتانسيل علمي کشور نيست و اين نتيجه غفلت و عدم توجه مسئولان به نيازهاي اين حوزه است.

اميرحسين کريمي در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با تاکید بر لزوم توجه مسئولين به نيازهای دانشجويان اظهار داشت: متاسفانه وضعيت فعلي دانشگاه‌هاي ما چندان متناسب با پتانسيل علمي کشور نيست و اين نتيجه غفلت و عدم توجه مسئولان به نيازهاي اين حوزه است.
 
وي به نقش پژوهشکده‌ها در ايجاد توليد علم و دانش اشاره کرد و افزود: توليد علم و دانش توسط پژوهشکده‌ها امري انکارناپذير است، اما بايد اين نکته را در نظر داشت که استفاده از پژوهشکده‌ها و موسسات نقش چندانی در بهره برداري از استعدادهاي جوانان ما ندارد.
 
کريمي تصريح کرد: مسئولان بايد زمينه‌ و شرایط را فراهم کنند  تا دانشجويان به صورت خودکار در اين مسير حرکت کنند، تا خروجي آنها، رفع نيازهاي مردم و کمک به ارتقاي سطح دانش کشور باشد.
 
وی به نقش دولت در امر توسعه علوم اشاره کرد و گفت: نقشي که دولت مي‌تواند چه به لحاظ ساختاري و بنيادي و چه به لحاظ مقاله و مسائل پژوهشي ايفا کند بسيار حائز اهميت است، اما متاسفانه تاکنون در اين امر غفلت شده و نتيجه دلخواه بدست نيامده است.

مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه شريف در پایان خاطرنشان کرد: حمایت از دانشجو  و موسسات دانشجویی یک خروجی مهم دیگر نیز در جامعه دارد و آن، تولید آمار و اطلاعات دقیق از وضعیت جامعه است.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار