رییس هیأت مدیره تعاونی دامداران بهبهان گفت: دامداران بهبهانی از کارخانه محصولات لبنی منطقه گله‌مندند که امیدواریم این کارخانه به خواسته‌های دامداران توجه بیشتری کند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران غلام‌حسین رنجبرها، اظهارکرد: کارخانه محصولات لبنی شیر خام را کیلویی 900 تا 970 تومان از دامداران خریداری می‌کند در حالی که مصوبه اخیر دولت خرید شیر درب کارخانه کیلویی 1110 تومان و درب دامداران 1080 تومان است.

وی افزود: این مصوبه 28 خردادماه امسال در کارگروه تنظیم بازار کشور به تصویب رسید و مقرر بوده از 10 تیرماه اجرایی شود که هنوز متأسفانه اجرایی نشده است.

رنجبرها تصریح‌کرد: این کارخانه از دامداران استانی حمایت نمی‌کند و این کارخانه یک کانون و حامی برای دامداران محسوب نمی‌شود. همچنین کارخانه پول دامداران را در پروسه‌های 2 یا 3 ماهه پرداخت می‌کند، در حالی که بنابر قانون باید این پرداخت‌ها نقدی باشد.

رییس هیأت مدیره تعاونی دامداران بهبهان ادامه‌داد: به دلیل مشکلات اخیر در سطح دامداری‌های بهبهان، طراز تولید شیر منفی شده و تولید کاهش یافته است. در ماه رمضان تقاضا بالارفته اما ما با کاهش تولید مواجه هستیم.

وی افزود: به دلیل مشکلاتی که با کارخانه داریم دامداران ترجیح می‌دهند شیر را از طریق بازار آزاد و با قیمت گران‌تری عرضه کنند زیرا این کار برای آن‌ها به صرفه‌تر است.

رنجبرها اظهارکرد: کارخانه درصدد است بحران مالی خود را به سمت دامداران هدایت کند. بازگشت پول دامداران در حال حاضر به‌ گونه‌ای است که هم‌اکنون اغلب دامداران از این کارخانه طلب دارند.
منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.