امام جمعه میاندوآب گفت: حجاب محدودیت نیست بلکه حفظ کیان خانواده و ارزش‌های یک زن است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام محمد جواد قهرمانی اظهار داشت: اگر زنان به جایگاه و منزلت حجاب و عفاف واقف شوند و در پاسداری از آن بکوشند فرایند تربیتی و شخصیتی آنان و همه اجتماع سالم مانده و به خوبی پیش می‌رود.

وی افزود: هرگاه زنان بلندای مقام و رسالت اصلی خود را درک نموده و در رشد شخصیت خود اهتمام ورزیده‌اند منزلت و محبوبیت آنان حفظ شده و اجتماع در سلامت زیسته و ناهنجاری‌ها کمتر بوده است.

قهرمانی تصریح کرد: اگر بتوانیم فلسفه حجاب، قواعد، آثار و برکات حجاب را به زنان و دختران آموزش دهیم و آن‌ها بدانند که حجاب محدودیت نیست بلکه نوعی صیانت و حفاظت از شئون آن‌ها است قطعا حجاب در جامعه ترویج می‌یابد.

وی افزود: اسلام نیز حجاب را بر زنان واجب کرده زیرا حجاب بهترین وسیله‌ای است که زن را از خطر بیگانه حفظ می‌کند.

امام جمعه میاندوآب اعلام کرد: در فرهنگ اسلام محور اصلاحات فرهنگ‌سازی بوده لذا با فعالیت‏های آموزشی، فرهنگی و تبلیغی می‏توان فضای اجتماعی جامعه را به سمتی هدایت کرد که افراد به صورت طبیعی و خودجوش به رعایت عفاف و حجاب رغبت نمایند.

قهرمانی با بیان اینکه بدحجابی علاوه بر این که خود یک ناهنجار اجتماعی به شمار می‌آید و جامعه را به بی‌‌بندوباری می‌‌کشد و زمینه‌ساز بسیاری از زشتی‌های اخلاقی است، خاطرنشان کرد: از فواید و آثار مهم حجاب در بعد فردى ایجاد آرامش روانى در افراد جامعه است.

وی عنوان کرد: جامعه‌ای دارای امنیت و آرامش کامل بوده که امنیت را در ابعاد مختلف برای همه افراد آن جامعه فراهم نماید و بخش عمده‌ای از این مهم به عهده زنان است که با حفظ پوشش صحیح به این امر جامه عمل بپوشانند.

قهرمانی با بیان اینکه جامعه ای که در سطح بالایی از باورهای دینی باشد در سایه ایمان، در برابر بسیاری از آسیب‌ها مصون می‌ماند و دشمنان نمی‌توانند در صفوف آن رخنه‌کنند و نقشه‌های آنان نقش بر آب می‌شود، ادامه داد: این جامعه که دل به خدا سپرده و سرانجام زندگی را رسیدن به خالق خود می‌داند و عقاید خود را متزلزل نمی‌کند به طوری که در این جامعه حجاب و پوشش جزو احکام مسلم دین و مذهب به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه حجاب محدودیت نیست، تصریح کرد: زنان مؤمن، متدین و پاکدامنى که با رعایت حجاب و پوشش اسلامى در کنار مردان مؤمن و مسلمان در صحنه‌هاى سیاسى، فرهنگى و حتى نظامى حضور داشته و فعالیت نموده و در شرایط فعلى زنان مسلمان در جاهاى مختلف از جمله زنان ایرانى با رعایت حجاب و پوشش اسلامى در کنار سایر اقشار جامعه در پست‌ها و مناصب گوناگون مشغول تلاش و فعالیت هستند.
برچسب ها: عفاف ، حجاب ، همایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.