محمد مرسي رئيس جمهور مصر در جريان بازجويي خود هرگونه مداخله اعضاي جنبش حماس در فراري دادن زندانيان النطرون در خلال انقلاب 25 ژانويه 2011 اين كشور را رد كرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از فلسطين پرس:يك منبع نزديك به قاضي حسن سمير مسئول بررسي پرونده "محمد مرسي" در سخناني فاش كرد:"محمد مرسي" رئيس جمهور مخلوع مصر در پاسخ به اتهامات در خصوص همكاري وي و برخي از اعضاي حماس درباره فرار از زندان "وادي النطرون" در روز 27 ژانويه 2011 اظهار داشت:حماس به زندان وادي النطرون هجوم نبرده ونيازي به تشريح اين موضوع نيست.

رئيس جمهور مخلوع مصر در پاسخ به سوالي ديگر در خصوص همكاري وي ورهبران اخوان المسلمين با طرف هاي خارجي از جمله اعضاي حماس در حمله به زندان واتهام جاسوسي تصريح كرد:زندان را وزارت كشور براي ايجاد هرج ومرج در كشور در راستاي منافع نظام حسني مبارك بازگشايي كرد.

وي همچنين درخصوص اتهام جاسوسي گفت:من جاسوسي نكرده ام.من بيشتر از هركسي در مصر  ملي گرا تر هستم.

"مرسي" در ادامه بازجويي خود با بيان اينكه من هيچ كسي را از زندان "وادي النطرون" فراري نداده ام وهيچ كسي هم از آن مكان در خلال انقلاب 25 انويه فرار نكرد افزود:در روز 28 ژانويه سال 2011 لودرهايي با هجوم به زندان ما را غافلگير كرده ودر اين هنگام پليس درهاي سلول هاي زندان را به طور كامل براي تمامي زندانيان باز كرد و من وهم سلولي هايم ناچار به خروج از درهاي فرعي زندان شده و به سمت شهر خود رفتيم.

رئيس جمهور مخلوع مصر همچنين در پاسخ به اتهام آتش زدن وسايل در داخل سلول هاي زندان "وادي النطرون" براي ايجاد هرج ومرج در اين زندان اظهار داشت:آتش سوزي به دليل تيراندازي گسترده وشليك گازهاي اشك آور به داخل سلول ها از جانب پليس بوقوع پيوست.

"محمد مرسي" رئيس جمهور مصر در پايان هرگونه حمل سلاح از سوي خود در زمان خروج از زندان "وادي النطروه" در خلال انقلاب 25 ژانويه 2011 كه به سرنگوني رژيم حسني مبارك منجر شد را رد كرد.


گفتني است "محمد مرسي" رئيس جمهور مخلوع مصر از سوي دادستاني كل اين كشور با اتهامات فرار از زندان "وادي النطرون" در سال 2011 وخيانت روبرو شده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مرسی ، وادی ، النطرون ، حماس ، زندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار