سازمان وظيفه عمومي گفت: اطلاعات دفترچه راهنماي آزمون سازمان سنجش به روز نيست بنابراين مشمولان براي کسب اطلاع از شرايط پذيرش باید به سايت سازمان وظيفه عمومي مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ مشمولان شرکت کننده در آزمون دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي باید براي کسب اطلاع از ضوابط و شرايط پذيرش در دانشگاه ها به سايت سازمان وظيفه عمومي ناجا به نشاني www.police.ir مراجعه کنند و تنها به دفترچه راهنماي سازمان سنجش اکتفا نکنند.
 
 در قانون اصلاحي وظيفه عمومي مصوب 1390 تغييراتي در ضوابط و نحوه ادامه تحصيل مشمولان در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي صورت گرفته كه لازم است مشمولان شركت كننده در آزمون سراسري و آزمون ورودي تحصيلات تكميلي ، از اين ضوابط اطلاع داشته باشند. اطلاعات دفترچه راهنماي آزمون سازمان سنجش در بخش مربوط به ضوابط خدمت وظيفه عمومي مطابق با قوانين سابق وظيفه عمومي است و دانشجویان براي کسب اطلاع از آخرين مقررات مربوط به وظيفه عمومي حتما به سايت سازمان وظيفه عمومي ناجا مراجعه کنند تا براي پذيرش در دانشگاه و برخورداري از معافيت تحصيلي با مشکل مواجه نشوند.
 
به عنوان نمونه،در قانون اصلاحي وظيفه عمومي (مصوبه سال 1390) ضوابط مربوط به دانشجويان انصرافي به اين نحو است که  دانشجويان در طول تحصيل ( از ديپلم تا دکتري) براي يکبار مجاز به انصراف درسقف مجاز سنوات تحصيلي بوده و باید حداکثر تا يکسال بعداز تاريخ انصراف در دانشگاه، در مقطع جديد شروع به تحصيل کنند که در اين صورت مدت تحصيل قبلي آنها در مقطع جديد لحاظ نخواهد شد. همچنين مي توانند در مقاطع پايين تر نيز شروع به تحصيل کنند.
 
به عنوان مثال : اگر شخصي که دانشجوي مقطع ليسانس (پيوسته) است  در صورتي که در سنوات مجاز از اين مقطع انصراف دهد و در مهلت يکساله بعداز انصراف، در مقطع فوق ديپلم پذيرفته شود، مي تواند از معافيت تحصيلي بهره مند شود، همچنين مدت تحصيل قبلي وي در مقطع جديد لحاظ نمی شود.
برچسب ها: سازمان ، نظام ، وظیفه ، راهنما ، سنجش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار