مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترودگفت: با اجرای 237 هکتار عملیات توسعه و اصلاح و جایگزینی باغات طی سال گذشته، سطوح باغات این شهرستان در حال افزایش بوده و می تواند در سالهای آتی، در تولید محصولات باغی جایگاه ممتازی را در استان کسب نماید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،کریمی اصل، با بیان این مطلب گفت: این میزان عملیات توسعه، اصلاح وجایگزینی با نظارت کارشناسان ناظر بخش باغی و همچنین کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی شهرستان انجام و باغات جدیدالاحداث، با رعایت اصول فنی و مهندسی ایجاد و تمامی سطوح جدید مجهز به آبیاری تحت فشار قطره ای گردیده است.

وی سطح کل باغات شهرستان هشترود را 3150 هکتار اعلام کردو و افزود: از این میزان 992 هکتار را باغات غیر بارور و 2158 هکتار را نیز، باغات بارور تشکیل و پیش بینی می شود بالغ بر40 هزار تن انواع میوه دانه دار و هسته دار در این شهرستان تولید وبه بازارهای مصرف عرضه شود.

مدیر جهاد کشاورزی هشترود گفت: عمده محصول باغی این شهرستان سیب و سطح باغات این محصول، در کل 2357 هکتار می باشد که 762 هکتار آن غیر بارور و 1595 هکتار بارور بوده و بقیه سطوح باغات این شهرستان را به صورت عمده درختان میوه هسته دار زردآلو، گیلاس، آلبالو، هلو و گوجه تشکیل می دهد.

گفتنی است :میوه تولیدی در هشترود از لحاظ کیفیت و بازار پسندی در حد بسیار مطلوبی بوده و در حال حاضر، در حدود 350 هکتار از باغات شهرستان به سیستم آبیاری قطره ای مجهز و تلاش برای افزایش این سطوح در قالب طرح توسعه کشاورزی شهرستان، در حال استمرار است./س

برچسب ها: تولید ، سالانه ، میوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.