پیش از آخرین تمرین تیم ملی بسکتبال در تهران، اسپانسر تیم ملی به طور رسمی معرفی شد و سرمربی و کاپیتان تیم ملی هم پاسخگوی سوالات خبرنگاران شدند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ در کنفرانس خبری پیش از اعزام تیم ملی به جام ملتها علاوه بر معرفی اسپانسر تیم در این رقابتها، مهمد بچیروویچ و صمد نیکخواه بهرامی پاسخگوی خبرنگاران شدند.

بچیروویچ در شروع صحبتهای خود در مورد قول قهرمانی تاکید کرد: ما به دنبال برد در جام ملتها هستیم اما 5 یا 6 تیم دیگر نیز همین هدف را دارند. برخی مسائل در جریان مسابقات پیش بینی نشده هستند اما اگر این اتفاقات پیش نیاید تیم ما کاملا برای بازیها و قهرمانی آماده است.

بعد از تکذیب کامل اختلاف صمد نیکخواه با حامد آفاق، بچیروویچ هم در پاسخ به سوالات مربوط به اختلافات درونی تیم ملی اشاره کرد: نمی دانم این اخبار از کجا آمده، گاهی اخبار واقعا خنده دار هستند. تیم ما مثل یک خانواده است و من پدر این خانواده هستم بنابراین اگر مشکلی وجود داشت از آن خبر داشتم. بازیکنان ما بسیار حرفه ای و باتجربه هستند، از وظایف خود به خوبی آگاهند و مشکلی در تیم وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در جریان مسابقات ویلیام جونز بسیار شگفت زده شدم که در رسانه ها خبر مشکلات درون تیم ما منتشر شد. فکر می کنم افرادی که این اخبار دروغ را منتشر می کنند به فکر بسکتبال ایران نیستند و نمی خواهند ما نتیجه بگیریم.
 


*چین تنها حریف ما نیست

سرمربی تیم ملی در مورد حریفان ایران توضیح داد: حریف ما در جام ملتها تنها چین نیست. چند تیم خوب در این رقابتها حضور دارند. کره با حضور بازیکنانی که چند سال کنار هم بوده اند بسیار خطرناک است. بازیکنان این تیم به خوبی گل می زنند. تیم فیلیپین هم میزبان مسابقات است و از حضور تماشاگران خود برخوردار است و از حمایت احتمالی داوران نباید غافل شد.

ژاپن همیشه ژاپن است و چین تایپه تیم متفاوتی است. از طرفی قطر هم بازیکن خوبی از NBA آورده و خطرناک است.

وی اضافه کرد: با وجود تمام این صحبتها من بهترین تیم را در جام ملتها دارم و تنها حواسم به تیم خودم است اما علاوه بر حفظ اعتماد به نفس باید به بقیه تیمها هم احترام گذاشت. ما باید 8 یا 9 بازی را با پیروزی پشت سر بگذاریم و بعد در مورد قهرمانی صحبت کنیم. 

بعد از صحبتهای بچیروویچ یکی از خبرنگاران با تجربه در مورد سوالات خبرنگاران مبنی بر لزوم قهرمانی تیم توضیح داد: تیم ما در تمام پستها بازیکنان خوبی دارد و صحبت از قهرمانی این تیم بی جهت نیست. در مورد اتفاقات غیرمترقبه هم نباید بیش از حد صحبت کرد چون این تیم به قدری تجربه حضور در مسابقات دارد که از پس برخی اتفاقات غیرمترقبه هم بربیاید.
 
 
*شاید این آخرین مسابقه بازیکنان باتجربه باشد

بچیروویچ در پاسخ به اینکه قرار بود در این مسابقات از بازیکنان جوان استفاده شود تاکید کرد: این قصد را داشتیم اما وقتی انگیزه بازیکنان با تجربه را دیدم تصمیم به استفاده بیشتر از این نفرات گرفتم به خصوص که شاید این آخرین تجربه ملی برخی از بازیکنان باشد. البته برخی از جوانان را هم به تمرینات آوردیم و مطمئن باشید بازیکنان جوانی که به جام جهانی رفتند در آینده به تیم ملی اضافه می شوند.

وی در مورد اشتباهات ماتیچ در ووهان توضیح داد: ما مربیان هم انسان هستیم و اشتباه می کنیم اما هر کسی که کمتر اشتباه کند در این بازی برنده می شود. بسکتبال بازی اشتباهات است. از طرفی بسیار خوشحالم که در تیم ما بازیکنی مثل صمد کاپیتان است. ما همکاری خوبی با هم داریم. حواس وی هم به خوبی به مسائل تیم جمع است و به من کمک می کند.
 
*می خواهم از خودم چیزی به جا بگذارم

سرمربی تیم ملی در مورد قرارداد خود با فدراسیون تاکید کرد: من 30 سال تجربه مربیگری دارم. بیش از هر چیز برایم مهم است که تیمم را دوست داشته باشم. هیچکس نمی تواند من را به زور در جایی نگه دارد مگر علاقه به تیم، همکاران و مردم. بسیار علاقمندم که با ایران قهرمان شوم و این موضوع ربطی به قراردادم ندارد. می خواهم در زمان بازگشت به اسلوونی در بسکتبال ایران چیزی از خود به جا گذاشته باشم و حتی در صورت امکان با این تیم به جام جهانی بروم.
 
 
*صمد نیکخواه: ما هم دوست داشتیم با آمریکا و اسپانیا بازی کنیم

کاپیتان تیم ملی هم در کنار کنایه های بسیار به خبرنگاران، حریفان این دوره از جام ملتها را بسیار خطرناک توصبف کرد و در پاسخ به کم بودن اردوهای تدارکاتی گفت: شرایط قهرمانی متفاوت است و تیم قهرمان باید آماده سازی خوبی هم داشته باشد. ما اردوهای خوبی داشتیم اما دوست داشتیم که بازیهای تدارکاتی از این هم بهتر بود. البته من به عنوان بازیکن دوست دارم که با تیم هایی مثل اسپانیا و امریکا بازی کنیم اما با این سالن و شرایط نه این تیمها به ایران می آیند و نه از ما دعوت می کنند.

وی در مورد آسیب دیدگی های خود هم با جزئیات توضیح داد: در حال حاضر کف پای راستم درد زیادی دارد. دچار ساییدگی کشکک زانو هستم و مشکل غضروف زانوی چپ را دارم اما ورزشکار حرفه ای که ادعا می کند دردی ندارد یا در سالهای اول و یا آخر بازی است. در هر حال هیچ کدام از مصدومیتهای بازیکنان در حدی نیست که توان بازی نداشته باشند.
 
ماتیچ به طور کلی در کنترل لحظات حساس مشکل داشت

صمد همچنین در مورد صحبتها مبنی بر موفق نبودن ماتیچ در کنترل بازی توضیح داد: من این حرف را برای یک بازی نزدم. ماتیچ به طور کلی در مواقع حساس تیم را خوب کنترل نمی کرد و با بازیکنان هم رابطه برقرار نمی کرد البته من موقعیت بدی نداشتم اما وقتی تیمی در یک دقیقه و سی ثانیه به پایان، بازی را واگذار می کند و مربی راهکاری پیشنهاد نمی کند قطعا در کنترل تیم مشکل دارد. 
 
*حواشی کنفرانس خبری

دوربین های تلویزیونی زیادی در محل برگزاری کنفرانس خبری تیم ملی حضور داشته و باعث بی نظمی و اعتراض خبرنگاران رسانه های مکتوب شدند. 

در ابتدای نشست مترجمی برای ترجمه صحبتهای سرمربی اسلونیایی تیم ملی حضور نداشت و صمد نیکخواه بهرامی ترجمه صحبتهای وی را برعهده گرفت.

در حالی که تمام خبرنگاران سوالات خود را به فارسی می پرسیدند یکی از خبرنگاران حاضر سوال خود از سرمربی تیم ملی را به زبان انگلیسی پرسید و با واکنش خبرنگاران دیگر مجبور شد بار دیگر سوال خود را به فارسی تکرار کند.

از مسئولان فدراسیون بسکتبال هیچ نماینده ای در کنفرانس خبری حضور نداشت./زر
برچسب ها: بسکتبال ، ملی ، کنفرانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار