حدود 80 درصد بیمارستانهای کشور دارای سیستم جمع آوری مطلوب زباله هستند و بسیاری از بیمارستان ها نیز اقدام به بازیافت بهداشتی زباله ها می کنند.

سعید هاشمی، کارشناس ارشد بهداشت محیط در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بیمارستان مهمترین مرکز بهداشتی و درمانی است که عملکرد  آن نقشی بسیار مهم در بهبود وضعیت سلامتی مردم است.

وی گفت: یکی از مهمترین مشکلات بیمارستان ها در دنیا، مشکلات مربوط به جمع آوری و دفع زباله های بیمارستانی است که متاسفانه در مواردی مشکلات بهداشتی  بسیاری زیادی را به وجود آورده است.

 هاشمی با اشاره به اینکه در بیمارستانهای ایرانی تدابیر خوبی برای جمع آوری، دفع بازیافت بهداشتی زباله ها اندیشیده شده است، تاکید کرد: حدود 80 درصد بیمارستانهای کشور، دارای سیستم جمع آوری مطلوب زباله هستند و بسیاری از بیمارستان ها نیز اقدام به بازیافت بهداشتی زباله ها می کنند.

 وی افزود: تقریبا تمامی بیمارستانهای کشور دارای آب مصرفی مطلوب و سالم هستند و خوشبختانه از این نظر مشکل خاصی وجود ندارد.

 هاشمی خاطر نشان کرد: در کشورمان برنامه های خوبی در زمینه بهداشت محیط بیمارستان ها تدوین و اجرا شده است که به عنوان مثال در زمینه جدا کردن زباله های عفونی و غیر عفونی و زباله های قابل بازیافت بهداشتی در فرایند تعیین و تبدیل آنها اقدامات بسیاری خوبی در بیمارستان ها در حال انجام است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار