وي گفت: گردشگري الكترونيك،
دور دنيا با يك كليك فقط نيست! گردشگري مجازي، ابزاري است كه توسط آن يك گردشگر
بتواند در كم ترين زمان، با كم ترين امكانات، كم ترين هزينه و با كم ترين دانش،
ظرفيت هاي گردشگري يك كشور را شناسايي و با يك برنامه هدفمند و طرح هدايت گر از
سوي دولت و آژانس ها و مراكز مربوطه به مكاني خاص مسافرت كند.
وي درمورد نقش بازاريابي در توسعه
صنعت گردشگري بیان کرد: اگر نگرش ما در مورد توريسم به منزله يك صنعت باشد در اين
صورت بايد به عنوان يك كالا مراحل مختلف «توليد»، توزيع و بازاريابي و مصرف را طي
كند و در هر مرحله نيز برنامه ريزي مدوني داشته باشد/س.