یک مسئول امنیتی لیبیایی امروز یکشنبه گفت حدود یکصد نفر از بیش از یکهزار زندانی که از زندان شهر بنغازی در شرق لیبی فرار کرده بودند، بار دیگر دستگیر شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ؛ حدود 1117 زندانی روز شنبه از زندان الکویفیه در حومه شهر بنغازی که نقطه آغاز قیام سال 2011 علیه رژیم "معمر قذافی" بود و اکنون به کانون اقدامات خشونت آمیز تبدیل شده است فرار کردند. مسئولان اعلام کردند همزمان با آشوب و شورش در داخل زندان، از خارج نیز به این زندان حمله شده است.

"محمد الشریف" رئیس اداره امنیت بنغازی گفت برخی زندانیان خود را تسلیم کردند و عده ای نیز بازداشت شدند. "الشریف" به رویترز گفت زندان از صبح امروز فعالیت خود را از سر گرفت و افزود ابتدا هفتاد زندانی به زندان بازگردانده شدند سپس سی زندانی فراری دیگر در شهر المرج در شرق لیبی و هفت زندانی نیز در شهر اجدابیا بازداشت شدند و به زندان الکویفیه بازگردانده خواهند شد.

مسئولان گفتند برخی از زندانیان فراری از اتباع دیگر کشورهای آفریقایی هستند.
"علی زیدان" نخست وزیر لیبی فرار زندانیان را تایید کرد بدون آن که به هیچ رقمی اشاره کند. وی گفت برخی از ساکنان منطقه به زندان حمله کردند زیرا مایل نبودند زندان نزدیک منزل آنها باشد.

شهر بنغازی از سال گذشته با موج خشونت مواجه است و طی آن به نیروهای امنیتی و اهداف خارجی از جمله کنسولگری آمریکا در این شهر حمله شده است که طی آن چهار آمریکایی از جمله سفیر آمریکا در لیبی کشته شدند.

فرار زندانیان از زندان بنغازی پس از آن صورت گرفت که صدها معترض به دفاتر گروه اخوان المسلمین در بنغازی و طرابلس و دفتر ائتلاف لیبرالی در پایتخت حمله کردند.

 این اعتراضات واکنشی به ترور فعال سیاسی سرشناس "عبدالسلام المسماری" بود که بعد از نماز جمعه هنگام خروج از مسجد به ضرب گلوله کشته شد. المسماری مخالف سرسخت اخوان المسلمین بود که شاخه سیاسی آن دومین حزب بزرگ در پارلمان لیبی است. وی به طور مستمر در مصاحبه های تلویزیونی از وجود شبه نظامیان مسلح در خیابان های لیبی انتقاد می کرد. دو فرمانده نظامی نیز روز جمعه در بنغازی کشته شدند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار