"ري تكيه" تحليلگر شوراي روابط خارجي آمريكا در مقاله جديد خود در روزنامه "لس آنجلس تايمز" با اظهارنظر در مورد پيروزي "حسن روحاني" رييس جمهور منتخب كشورمان در انتخابات رياست جمهوري اخير ايران مينويسد: روحاني درصدد است تا با رويكردي عقلاني از حقوق هسته اي ايران دفاع كند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از لس آنجلس تايمز، "ري تكيه" با اذعان به موضع "معتدل" رييس جمهور منتخب كشورمان در عرصه سياست خارجي مي افزايد "مراسم تحليف "حسن روحاني" رييس جمهوري اسلامي ايران بزودي برگزار خواهد شد. وي وعده داده كه در عرصه سياست خارجي موضعي معتدل را در پيش خواهد گرفت. وي معتقد است كه با عملگرايي مي توان مشكلات پيش رو از ميان برداشت." 

 نويسنده با اذعان به اينكه رييس جمهور منتخب كشورمان از "وفاداران" به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است مي افزايد "روحاني از زمان پيروزي انقلاب اسلامي ايران با نظام جمهوري اسلامي همراه بوده است. وي به مدت ده سال در شوراي امنيت ملي ايران به خدمت پرداخته و توانايي خوبي را در اين زمينه از خود نشان داده است." 

نويسنده در ادامه با اشاره به اظهارات اخير رييس جمهور منتخب كشورمان مي افزايد "روحاني اظهار داشته كه ايران از اين پس در زمينه برنامه هسته اي اش از خود شفافيت بيشتري نشان خواهد داد. وي خاطر نشان ساخته است كه ايران عضو پيمان منع گسترش سلاح هاي كشتار جمعي (ان پي تي) است و به همين خاطر تخلفي از قوانين و مقررات آژانس را مرتكب نخواهد شد. وي همچنين خاطر نشان ساخت كه ايران از اين پس نيز همچون گذشته به بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي اجازه بازرسي از تاسيسات هسته اي آن كشور را خواهد داد." 

نويسنده در پايان نتيجه گيري مي كند "روحاني با رويكردي عقلاني قصد دارد تا از حقوق هسته اي جمهوري اسلامي ايران دفاع نمايد. وي وعده داده كه تلاش خواهد كرد تا روابط ايران و كشورهاي غربي بهبود يابد. روحاني همچنين وعده بهبود وضعيت اقتصادي و معيشتي ايرانيان را نيز داده است."



آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد. 

برچسب ها: لس ، آنجلس ، تایمز ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار