رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل پیش‌بینی کرد که امسال با توجه به اراضی زیر کشت، بالغ بر 70 هزار تن گوجه فرنگی از پارس آباد برداشت شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / عادل عبد ایمانی در بازدید از روند برداشت گوجه در باغات پارس آباد اضافه کرد: برداشت این محصول هم اکنون در برخی از مناطق گرم و دارای آب و هوای معتدل از جمله پارس آباد آغاز شده و در سایر مناطق نیز به تدریج برداشت می‌شود.

وی با بیان این‌که امسال شش هزار هکتار از اراضی استان اردبیل به کشت گوجه فرنگی اختصاص یافته، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از 200 هزار تن محصول در سطح استان برداشت شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: برخلاف سال‌های گذشته که مبارزه با آفات از طریق سموم شیمیایی انجام می‌شد امسال محصول تولید شده سالم، طبیعی و مقابله با امراض و آفات نیز به شکل بیولوژیک انجام شده است.

عبد ایمانی یادآور شد: این مقابله سبب شده است تا هزینه‌های اضافی کاهش یافته و یک افزایش راندمان تولید و ارتقای کیفیت محصول را شاهد باشیم تا آلودگی‌های زیست‌محیطی نیز به حداقل برسد.

وی میانگین عملکرد گوجه فرنگی در هر هکتار از اراضی اردبیل را 35 تن اعلام کرد و از زارعان خواست با توجه جدی به توصیه‌ها و برنامه‌های ارائه شده از سوی کارشناسان کشاورزی در زمان کاشت، داشت و برداشت سعی کنند تلفات را به حداقل برسانند.

وی هم‌چنین از صدور گوجه فرنگی اردبیل به سایر استان‌ها خبر داد و افزود: علاوه بر تازه‌خوری گوجه در منطقه، بیشتر محصول به استان‌های همجوار و کارخانه‌های رب‌سازی ارسال می‌شود تا تولید کیفی با مرغوبیت مناسب انجام شود/س.

برچسب ها: اردبیل ، صدور ، گوجه ، فرنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.