رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از بهره گیری 250 هزار گردشگر هفتگی از خانه های بهداشت لواسانات خبر داد و گفت: بیماری های واگیر را خانه های بهداشت ریشه کن کرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر حسن ابوالقاسمی در مراسم افتتاح خانه های بهداشت دکتر کامل شادپور و مرحوم دکتر سیروس پیله رودی با بیان این مطلب، اظهار داشت: حق اینست که بگوییم بیماری هایی مثل وبا و طاعون که روزگاری در کشورمان هزاران هزار کشته برجای گذاشته و خانواده های ایرانی را داغدار می کرد با تاسیس مراکز و خانه های بهداشت و درمان که توسط جمعی از دلسوزان بهداشت همچون دکتر شادپور و مرحوم دکتر پیله رودی در شبکه ای گسترده و کشوری راه اندازی شدند ریشه شد.

وی افزود: من خودم به عنوان فوق تخصص اطفال با مقایسه بیمارانی که در دهه 60 ویزیت می کردم نسبت به بیمارانی که امروز می بینم این توفیق و پیشرفت را بیش از همه درک می کنم.

دکتر ابوالقاسمی با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن 13500 نفر جمعیت ساکن و بومی در منطقه افجه و فشم لواسانات توسط 9 خانه بهداشت و 70 هزار نفر جمعیت شناور منطقه ابراز داشت: هفته ای 200 تا 250 هزار نفر گردشگر نیز به این منطقه تردد می کنند که از خدمات این خانه های بهداشت بهره مند می شوند.

وی دغدغه امروز نظام سلامت را بیماری های غیرواگیر دانست و گفت: امیدواریم روزی برسد که در زمینه علاج و ریشه کنی بیماری های غیرواگیر نیز به همین توفیقات دست یابیم./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار