وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز سه شنبه اعلام کرد در تازه ترین خشونت مرزی که بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ بروز کرده است، نیروهای ارمنستانی یک نظامی جمهوری آذربایجان را کشتند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، الدار صابراوغلو، سخنگوی وزارت دفاع جمهوری آذربایجان افزود :یکی از نظامیان ارتش جمهوری آذربایجان به علت نقض آتش بس از سوی طرف ارمنی در مرز کشته شد.
بنا بر اعلام این وزارتخانه، این نظامی که کاینات عبدالله اف نام داشت، دوشنبه شب بر اثر شدت جراحت در منطقه تارتار در منطقه ناآرام مرزی کشته شد.
جدایی طلبانی که تحت حمایت ارمنستان قرار داشتند، در جنگ دهه 1990 منطقه قره باغ را به تصرف خود درآوردند. در این جنگ بالغ بر 30 هزار نفر کشته شدند. با وجود سال ها مذاکره جمهوری آذربایجان و ارمنستان از زمان برقراری آتش بس در سال 1994 تاکنون، دو طرف هنوز توافقنامه صلح امضا نکرده اند.
جمهوری آذربایجان تهدید کرده است اگر مذاکرات نتیجه بخش نباشد، منطقه ناگورنو قره باغ را به زور پس خواهد گرفت. این در حالی است که ارمنستان قول داده است هر گونه اقدام نظامی جمهوری آذربایجان را تلافی کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار