فلسطینی ها در اعتراض به ازسرگیری مذاکرات تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی تجمعی در غزه برگزار کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم ؛ جبهه دمکراتیک برای آزادی فلسطین تجمعی در نوارغزه در اعتراض به مشارکت طرف فلسطینی در مذاکرات با اسرائیلی ها در واشنگتن برگزار کرد.

 این تجمع در اعتراض به حضور طرف فلسطینی در مذاکرات برگزار شده است و تجمع کنندگان قرار است به سمت دفتر سازمان ملل متحد راهپیمایی کنند. این موضع فقط به جبهه دمکراتیک محدود نمی شود بلکه گروههای مختلف فلسطینی به طور کلی با این اقدام مخالفند و معتقدند حضور طرف فلسطینی در مذاکرات با اسرائیل اشتباه و نادرست است.

جنبش جهاد اسلامی و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس این اقدام را اقدامی انفرادی می دانند. چند عامل باعث شده است گروههای فلسطینی با این مذاکرات مخالفت کنند. این گروهها معتقدند کابینه بنیامین نتانیاهو راستگرا و تندروترین کابینه اسرائیل است و اسرائیل طرح خود را از طریق یهودی سازی و شهرک سازی کامل کرده است.

 این گروهها همچنین از موازنه قدرت در سطح عربی سخن می گویند مبنی بر اینکه نتایج بهارهای عربی به نفع فلسطینی ها نبوده است در نتیجه حضور در این مذاکرات ، به نفع اسرائیل خواهد بود نه فلسطینی ها. مهم تر از همه این ها این است که فلسطینی ها و گروههای مختلف فلسطینی می گویند تشکیلات خودگردان فلسطین ابتدا باید اوضاع داخلی فلسطین را سامان دهد و به شکاف و دودستگی میان فلسطینی ها پایان دهد سپس با اسرائیل مذاکره کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار