سردی هوا در نهمین روز مرداد ماه ساکنان اردبیل و قسمت وسیعی از نقاط سردسیر این استان را به پوشیدن لباس های ضخیم وادار نموده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حرکت سریع موجی از ابرهای کم ارتفاع که از نشانه های نفوذ جریان هوای سرد پرفشار سطح زمین از عرض های شمالی به منطقه است به همراه بارش باران ریزه چهره ای پاییزی در گرماگرم تابستان به اردبیل داده است.

هوا در بلندی ها و دامنه های کوه های اطراف اردبیل مانند سبلان ؛ باغرو ؛ ویلکیج ؛ خروسلو و صلوات داغ به مراتب سردتر است .

این هوای خنک نزدیک به دو هفته است که در نقاط سردسیر استان اردبیل مستقر شده ولی با نفوذ یک سامانه ناپایدار تازه هوا در منطقه خنکتر و از امروز سرد شده است.

کارشناسان هواشناسی اردبیل پیش بینی کرده اند که آسمان ابری و در پاره ای نقاط مه آلود که گاهی به خصوص در نقاط کوهستانی و قسمت شمالی استان اردبیل با ریزش خفیف باران همراه است تا پنجشنبه آینده در این استان حاکم باشد.

هسته هایی از ابرهای جوششی بارانزا موسوم به کومولونیمبوس در منتهی الیه کرانه های غربی آسمان و در جایی که کوه 4811 متری سبلان سر به آسمان برافراشته است بر فراز ابرهای مه مانند و کم ارتفاع در حال رشد و گسترش هستند و انتظار می رود بارش هایی به شکل رگبار و رعد و برق در ساعات آینده در اردبیل به وقوع بپیوندند/س.

برچسب ها: اردبیل ، هوای ، سرد ، تابستانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.