رئيس دانشگاه صنعتي امير كبير گفت: طبق مصوبه شوراي عالي علوم، تحقيقات و فناوري اجراي طرح كلان منظومه ماهواره با مشاركت دانشگاه هاي تهران و علم و صنعت در اختيار دانشگاه صنعتي امير كبير قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران دكتر عليرضا رهايي رئيس دانشگاه امير كبير در همايش معرفي طرح هاي تحقيقاتي دانشكده برق دانشگاه اميركبير با بيان اين مطلب افزود: در حال حاضر از سال 91 تاكنون، 12 طرح كلان ملي به عهده دانشگاه صنعتي امير كبير است كه از جمله آن ها مي توان به طرح هاي مديريت يكپارچه پارس جنوبي، شبكه ملي اطلاعات كشور، سامانه هوشمند حمل و نقل شهري (درون شهري و برون شهري) سفينه حمل موجود زنده، و هواپيماي 54 نفري اشاره كرد كه با اجراي كامل آنها مي توانيم جوابگوي نياز كشور باشيم.

وي با اشاره به اجراي طرح منظومه ماهواره ادامه داد: مشاركتي بودن طرح با دو دانشگاه تهران و علم و صنعت زمينه و بستر مناسبي براي دانشگاهيان كشور است كه با پشتيباني صنعت بخشي از منظومه ماهواره ها مطرح شود و اطلاعات را دريافت و در اختيار كشور و كشورهاي همسايه قرار داد.

دكتر رهايي با بيان اينكه طرح ماهواره و پرتاب آن از 4 سال پيش در حال انجام است، گفت: طرح رله ملي نيز با پشتيباني معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و حضور همه جانبه شركت توانيردر حال انجام است.

رئيس دانشگاه صنعتي امير كبير با اشاره به اجراي طرح شبكه هوشمند برق گفت: اگر اين طرح انجام شود از نظر مصرف انرژي توسط سيستم هاي هوشمند مي توانيم از جهت نياز كشور به برق و استفاده بهينه آن اثر گذار باشيم.

دكتر رهايي در پايان دانشكده برق دانشگاه صنعتي امير كبير را يكي از دانشكده هاي پر تلاش، موفق و شاخص دانست و اظهار داشت: سه قطب علمي مهم كشور در اين دانشكده است و آزمايشگاه هاي آن نيز از نظر كمي و كيفي در حد كشور و كشورهاي همسايه به لحاظ امكانات و تجهيزات است و داراي پژوهشكده هايي است كه در حال حاضر طرح هاي كلان ملي در آن ها در حال انجام است./ع2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار