عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مکانیک گفت: در حال حاضر دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی امیر کبیر مجری سه طرح کلان ملی کشور است.

علی کمالی، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی امیر کبیر در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر دانشگاه صنعتی امیر کبیر مجری 6 طرح کلان ملی است که از این تعداد 3 طرح ملی به دانشکده مهندسی مکانیک اختصاص یافته است.

وی در ادامه بیان کرد: سه طرح  کلان ملی دانشکده مهندسی مکانیک شامل  پلتفرم ملی خودرو، طراحی ساخت سفینه حامل موجود زنده و ساخت هواپیمای مسافربری هستند که این نشان از جایگاه بالایی این دانشکده است.

 این عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی امیر کبیر ادامه داد: همچنین از سوی اساتید و دانشجویان دانشکده مهندسی مکانیک مقالات متعدد ISI به چاپ رسیده است که این پژوهش ها زیر مجموعه طرح های کلان ملی و آزمایشگاه های دانشگاه است.

 کمالی با بیان اینکه رشته مهندسی مکانیک علم نیرو و حرکت است گفت: به طور متوسط در چند سال اخیر افرادی که رتبه های زیر 500 تا 550 را بدست آوردند می توانند  در رشته  مهندسی مکانیک عمومی و افرادی که رتبه زیر 600 الی 750 را کسب کردند می توانند در رشته مهندسی مکانیک گرایش ساخت و تولید در مقطع کارشناسی پذیرفته شود.

 برگزاری دوره مجازی رشته مهندسی مکانیک
عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی امیر کبیر در پایان با اشاره به برگزاری دوره مجازی رشته مهندسی مکانیک گرایش قابلیت مجازی در دانشگاه امیر کبیر  اظهار داشت: افرادی که در فعالیت های صنعتی حضور دارند، اکثرا در دوره های مجازی شرکت می کنند و در حال حاضر 30 نفر در این دوره ها حضور دارد، همچین افراد با شرکت دراین کلاس ها بنيه علمی شان ارتقا پیدا می کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار