مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان مركزي گفت: تورهاي طبيعت‌گردي محلي و ملي در استان مركزي برگزار مي‌شود.

 رضواني در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، افزود: برگزاري تورهاي طبيعت‌گردي با همكاري دفاتر خدمات مسافرتي استان و به منظور آشنايي علاقمندان با جاذبه‌هاي گردشگري و تفريحي ، رونق گردشگري و آشنايي هرچه بيشتر گردشگران با جاذبه‌هاي تاريخي و طبيعي برگزار مي‌شود.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان مركزي بيان كرد: استان مركزي در بخش گردشگري از جاذبه‌هاي بسياري برخوردار است و توسعه و تقويت اين صنعت .
نقش بسيار موثري در رونق اقتصادي ، ايجاد اشتغال مستقيم و غيرمستقيم و و برخورداري از ارزش‌افزوده دارد كه بايد مورد توجه قرار گيرد.
وي عنوان كرد: با وجود فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري بسيار زياد در استان مي‌توان با مساعدت دستگاه‌ها و ارائه تسهيلات به سرمايه‌گذاران زمينه رونق گردشگري را در اين منطقه فراهم كرد.
وي خاطرنشان كرد: تورهاي طبيعت‌گردي براي بازديد از روستاي تاريخي ماسوله و قلعه رودخان، رفتينگ، غار كهك، غارهاي انجدان، كوير مصر و عروسان، تونل برفي كمندان، آبشار آب سفيد، جزيره قشم، درياچه نمك قم، كوير مرنجاب، آبشار وقت ساعت، آبشار بيشه در نظر گرفته شده است.
شمار گردشگران و طبيعت گردان در استان مركزي بوي‍‍ژه شهر اراك زبانزد است و گردشگري درون استاني و برون استاني در اين منطقه رونق خاصي دارد لذا كارشناسان معتدند با توجه به علاقه مندي مردم اين استان به گردشگري حصوصا طبيعت گردي ، رونق گردشگري محلي و استاني مي تواند رويكردي مهم و بسترساز براي توسعه و تقويت صنعت گردشگري در اين منطقه باشد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.