با وجود اینکه طی سالهای اخیر تصویب سیاست های اصل 44 قانون اساسی به عنوان نقطه امیدواری در خروج تصدی گری دولت و تعامل بخش خصوصی و دولتی مطرح شده است، نمایندگان بخش خصوصی اردبیل معتقدند سیاست های مصوب در استان محقق نشده و این بخش با مشکلات زیادی روبروست.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / بر اساس اصل 44 قانون اساسی شتاب بخشی به رشد اقتصاد ملی، گسترش مالکیت در سطح عموم مردم به منظور تامین عدالت اجتماعی، ارتقاء کارایی بنگاه‌های اقتصادی و بهره‌وری منابع مادی و انسانی و فناوری و افزایش رقابت‌پذیری در اقتصاد ملی از سیاستهای کلی این اصل است.

همچنین در راستای این قانون افزایش سهم بخش‌های خصوصی و تعاونی در اقتصاد ملی، کاهش بار مالی و مدیریتی دولت در تصدی فعالیت‌های اقتصادی، افزایش سطح عمومی اشتغال و تشویق اقشار مردم به پس‌انداز و سرمایه‌گذاری و بهبود درآمد خانوارها می تواند در توسعه بخش خصوصی و کاهش تصدی گری دولت نقش داشته باشد.

با وجود اینکه کارشناسان اقتصاد و برنامه ریزی معتقدند توسعه بخش خصوصی به منزله توسعه مشارکت مردم و در ادامه ایجاد عدالت در عرصه های مختلف و جلوگیری از انباشت سرمایه دولت است، بررسی وضعی تولید، اقتصاد و برنامه ریزی های کلان در اردبیل گواه تحقق حداقلی سیاستهای اصل 44 بوده بطوریکه در برخی حوزه ها عملا نشانه ای از خصوصی سازی دیده نمی شود./س

برچسب ها: اردبیل ، صدای ، ناکوک ، بخش ، خصوصی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.