دست درازی صهیونیست ها به مقدسات اسلامی در سرزمین های فلسطینی به ویژه در شهر قدس همچنان ادامه دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، تخریب مساجد و ادامه دادن به حفاری ها و جلوگیری از ورود نمازگزاران به مساجد از جمله سیاست های صهیونیست ها برای از بین بردن هویت اسلامی شهر قدس است. 

قرنهاست که صدای اذان در آسمان قدس شریف طنین انداز است. اما امروز، اشغالگران اسرائیلی تلاش می کنند هر نوع اثر اسلامی را در قبله نخست مسلمانان از بین ببرند. 

در شرایطی که در شهر قدس حدود 47 اثر مقدس مسیحی ثبت شده است شمار آثار مقدس اسلامی حدود هفتاد اثر اعلام شده است و اشغالگران تلاش می کنند این آثار را از بین ببرند. نمازگزاران فلسطینی زیر سایه سلاح های نظامیان اسرائیلی در مساجد قدس نماز می خوانند. مسلمانان همواره تلاش می کنند از ورود اشغالگران به مسجد الاقصی یا برپایی مراسم مذهبی در آن به ویژه در مناسبت های دینی جلوگیری کنند. بخش زیادی از مساجد اسلامی در شرق قدس تخریب شده است و مساجد باقی مانده نیز هر روز در معرض خطر یهودی سازی قرار دارد. حتی صهیونیست ها برخی مساجد قدس را از عبادتگاه به میکده و باشگاه شبانه تبدیل کرده اند. 
وزارت اوقاف فلسطین تخریب بیش از یکهزار و دویست مسجد را در سراسر فلسطین از زمان اشغال فلسطین در سال 1948 تاکنون به ثبت رسانده است که سی و چهار مسجد در حمله اخیر صهیونیست ها به غزه به طور کامل تخریب شد و حدود دویست مسجد نیز آسیب دید. 

حتی گورستان ها نیز از دست اشغالگران در امان نمانده است. گورستان الرحمه که چسبیده به مسجدالاقصی است و اجساد شماری از صحابه و تابعین بزرگ در آنجا دفن شده، هدف عملیات تخریب قرار گرفته است. صهیونیست ها اقدام به نبش برخی قبور کرده اند و در بخشی از این گورستان یک پارک یهودی ساخته اند. 

ممکن با گذشت زمان، مسلمانان دیگر در قدس جایی برای سجده کردن پیدا نکنند. تاکنون بیش از سی و هشت مرحله حفاری در زیر مسجدالاقصی صورت گرفته است و این حفاری ها همچنان به بهانه یافتن معبد نخستین یهودیان ادامه دارد. به همین علت صهیونیست ها در طول تاریخ تلاش کردند نگاه مسلمانان را به جای مسجدالاقصی به سوی مسجد قبه الصخره منحرف و آن را به عنوان مسجدالاقصی معرفی کنند تا بتوانند در حفاری هایشان سومین جایگاه مقدس مسلمانان جهان را با خاک یکسان کنند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار