منابع خبری در رم اعلام کردند دیوان عالی ایتالیا روز پنجشنبه حکم زندان سیلویو برلوسکنی نخست وزیر سابق این کشور را به جرم تقلب مالیاتی تایید کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیوان عالی ایتالیا ضمن تایید حکم زندان سیلویو برلوسکنی تصمیم گرفت حکم ممنوعیت ایفای نقش در یک منصب دولتی به مدت پنج سال را برای نخست وزیر سابق در دادگاه استیناف مجددا بررسی کند.

دیوان عالی ایتالیا پس از دو روز بحث و تبادل نظر، ساعت یازده روز پنجشنبه به وقت گرینویچ حکم خود را درباره پرونده برلوسکنی صادر و وی را گناهکار معرفی کرد.

نخست وزیر سابق ایتالیا،‌ گفت حکم دادگاه عالی این کشور علیه وی بر اساس هیچ گونه مستنداتی نیست.

برلوسکنی در پیامی ویدیویی با انتقاد از رای دادگاه عالی ایتالیا در تایید حکم دادگاه های بدوی و تجدید نظر این کشور علیه وی گفت:‌ این حکم بر اساس هیچ مدرکی نیست و آزادی های فردی و حقوق سیاسی مرا نقض می کند.

برلوسکنی در این پیام ویدیویی گفت به مبارزه خود علیه این حکم ادامه خواهد داد.

سیلویو برلوسکنی 76 ساله که در دادگاه بدوی و استیناف به جرم تقلب مالیاتی به چهار سال زندان محکوم شده است، به علت سن و سال بالایش به زندان نخواهد رفت.

این اولین حکم قضایی است که برضد نخست وزیر سابق ایتالیا صادر شده است. برلوسکنی از سال 1994 که پا به عرصه سیاسی در ایتالیا گذاشت، گرفتاری های قضایی زیادی داشت اما گاهی احکام صادرشده برضد وی لغو شده و گاهی هم از اتهامات وارد شده تبرئه شده است.




برچسب ها: برلوسکونی ، ایتالیا ، رای ، حکم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار